۲۰ هیات ورزشی در خراسان‌شمالی با سرپرست اداره می‌شوند

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: اکنون ۲۰ هیات از ۵۱ هیات ورزشی استان با سرپرست اداره می‌شوند که برگزاری مجمع انتخاباتی آنها در دستور کار است.

داوود خدابنده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: شمشیربازی، دوچرخه سواری، ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، کشتی، قایقرانی، ورزش دانش آموزی، ورزش روستایی و بازی های بومی محلی از جمله هیات هایی است که اینک با سرپرست اداره می شوند.

وی افزود: ۱۰ مجمع انتخاباتی از ابتدای سالجاری تاکنون برای هیات های ورزشی خراسان شمالی برگزار شد اما همچنان بسیاری از هیات های استان با سرپرست اداره می شوند.

به گفته خدابنده؛ عملکرد ضعیف برخی روسای هیات های ورزشی و اتمام دوره فعالیت چهارساله از دلایل تعیین سرپرست برای این هیات‌ها است.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین تغییر برخی شرایط در آیین نامه جدید برای نامزدی ریاست هیات ورزشی در تداوم اداره هیات ورزشی به صورت سرپرست بی تاثیر نیست.

وی با بیان اینکه اداره برخی از هیات های ورزشی بر عهده کارکنان دستگاه های دولتی است، گفت: قبول مسوولیت کارکنان دستگاه ها در سمت رییس هیات به معنای دو شغله بودن نیست و این افراد حقوقی دریافت نمی کنند.

خدابنده یادآور شد: از سوی دیگر روسای هیات ها بر اساس تخصص و استعلام های خاص تایید و توسط فعالان آن رشته ورزشی انتخاب می شوند و عملکرد آنها به صورت مداوم ارزیابی می شود.

اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۱ هیات ورزشی فعال است و ۲۲۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha