شورای همکاری: تداوم تجاوزگری اسرائیل عواقب بدی برای صلح و امنیت بین المللی دارد

تهران-ایرنا- سران شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی نشست امروز خود در دوحه بر ضرورت ادامه مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس کامل در نوار غزه تاکید کرده و نسبت به عواقب تداوم جنگ برای کل منطقه و گسترش دامنه درگیری ها به مناطق دیگر هشدار دادند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روزنامه الوطن، رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در این بیانیه نسبت به خطر گسترش درگیری‌ها در سرزمین های اشغالی و نوار غزه به دیگر مناطق خاورمیانه هشدار داده و تاکید کردند که اگر تجاوزات اسرائیل متوقف نشود عواقب ناگواری برای مردم منطقه و صلح و امنیت بین‌المللی به دنبال خواهد داشت.

سران شورای همکاری خلیج فارس از جامعه جهانی خواستند تا برای دستیابی به آتش بس و حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی مداخله کند و اقدامات لازم را در چارچوب قوانین بین المللی برای پاسخ به اقدامات اسرائیل و سیاست مجازات جمعی آن علیه ساکنان بی دفاع غزه در دستور کار قرار دهد.

حاضران در این نشست همچنین ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین، تشدید اعمال خشونت‌آمیز و بمباران بی‌رویه نوار غزه، کوچاندن اجباری غیرنظامیان و نابودی فلسطینیان و همچنین تأسیسات و زیرساخت‌های غیرنظامی، از جمله ساختمان‌های مسکونی، مدارس، امکانات بهداشتی و عبادتگاه‌ها را محکوم کرده و این اقدامات را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حقوق انسانی بین‌المللی ارزیابی کردند.

سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس همچنین از تلاش‌های میانجی‌گری مشترک دولت قطر، مصر و آمریکا آمریکا که منجر به دستیابی به توافقی برای آتش‌بس موقت بشردوستانه شد، تشکر و قدردانی کردند.

حاضران در نشست دوحه همچنین بر ضرورت از سرگیری فوری مذاکرات برای دستیابی به آتش بس بشردوستانه به منظور دستیابی به آتش‌بس کامل و پایدار و اطمینان از رسیدن کلیه کمک‌های بشردوستانه و امدادی و ورود سوخت، غذا و دارو برای ساکنان غزه تاکید کردند.

چهل و چهارمین نشست شورای همکاری خلیج فارس امروز در سطح سران در دوحه پایتخت قطر برگزار شد.

ماجد الانصاری سخنگوی رسمی وزارت خارجه قطر در اظهارات مطبوعاتی پیشتر اعلام کرده بود که برگزاری نشست سران خلیج فارس به میزبانی دوحه در راستای رسالت شورای همکاری و نقش و جایگاه آن در منطقه است و اوضاع غزه در راس موضوعات مورد بحث در اجلاس قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha