۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۳
کد خبر: 85579206
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مالزی و برونئی تداوم نسل‌کشی در غزه را محکوم کردند

تهران- ایرنا- مالزی و برونئی در نشست سالانه سران دو کشور تداوم نسل‌کشی و خشونت در غزه توسط رژیم «اشغالگر» را محکوم و نسبت به وضعیت در منطقه ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ایرنا، روزنامه «بورنئو بولتن» امروز دوشنبه گزارش داد که حاجی حسن ابولکیاه سلطان برونئی و انور ابراهیم نخست وزیر مالزی به دنبال بیست و پنجمین نشست مشورتی سالانه سران دو کشور، در بیانیه مشترکی به موضوع غزه و میانمار پرداختند.

بر اساس این گزارش، هر دو نگرانی شدید خود را نسبت به وضعیت وخیم خاورمیانه ابراز و نسل‌کشی و تجاوزات مداوم در نوار غزه توسط قدرت اشغالگر که که منجر به فاجعه انسانی و تلفات گسترده شده است را محکوم کردند.

سران دو کشور از جامعه بین‌المللی خواستند تا برای پایان دادن به تجاوزات و ویرانی‌های مستمر با یکدیگر همکاری کنند و از گسترش بیشتر درگیری به منطقه جلوگیری شود.

سلطان برونئی و نخست وزیر مالزی همچنین از همه طرف‌ها خواستند که برای برقراری آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه به منظور دستیابی به صلح، امنیت و ثبات پایدار در منطقه مذاکره کنند.

سران دو کشور همچنین همبستگی خود را با فلسطینی‌ها در مبارزه در راستای صلح، آزادی و حقوق مسلم برای تعیین سرنوشت اعلام و تاکید کردند که راه حل عادلانه و پایدار برای مناقشه اسرائیل و فلسطین تنها با ابزارهای مسالمت آمیز و بر اساس قوانین بین المللی قابل دستیابی است.

رهبران دو کشور بر حمایت کامل خود از ایجاد کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای قبل از ۱۹۶۷ با پایتختی بیت المقدس شرقی تاکید کردند.

سلطان برونئی و نخست وزیر مالزی همچنین در مورد تحولات اخیر میانمار گفت‌وگو و نگرانی عمیق خود را در مورد خشونت‌های جاری و وضعیت انسانی در این کشور ابراز کردند.

آنها بر تعهد خود به همکاری نزدیک با آسه‌آن و سایر شرکای خارجی از جمله سازمان ملل متحد جهت یافتن یک راه حل پایدار و صلح آمیز در میانمار تاکید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha