۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۳
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 85313155
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسی ورزشکار سال «تایم»؛ وقتی پای چپ لئو، آمریکا را فوتبالی کرد!

تهران- ایرنا- نشریه آمریکایی «تایم» فوق ستاره تیم ملی آرژانتین را به عنوان ورزشکار سال معرفی کرد.

به گزارش شامگاه سه‌شنبه ایرنا، لیونل مسی، کاپیتان تیم ملی آرژانتین که به همراه این تیم جام‌جهانی ۲۰۲۲ را در قطر بالای سر برد و به حسرت ۳۶ ساله آلبی‌سلسته پایان داد، از سوی نشریه آمریکایی «تایم» به عنوان ورزشکار سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.

نشریه تایم که هر ساله اسامی بهترین‌های حوزه‌های مختلف از جمله ورزش را اعلام می‌کند، در بخشی از گزارشی که به مسی اختصاص داده است، نوشت:

لحظه‌ خلق این صحنه در فورت‌لودردیل در ۲۱ جولای ۲۰۲۳ هوز هم حس سورئالی دارد. لیونل مسی در نخستین باری که پیراهن صورتی اینترمیامی را به تن کرد، در ثانیه‌های پایانی نخستین بازی‌اش در لیگ برتر آمریکا، صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. قبل از ضربه، دی‌آندره یلدین، مدافع اینتر که در جام جهانی ۲۰۲۲ برای آمریکا بازی کرده بود، با دردی شدید در ساق پای راستش به کنار زمین رفت. او درباره انتخاب مسی برای زدن این ضربه آزاد آن هم در شرایطی که بازی با کروز آزول در لیگز کاپ آمریکا با تساوی یک بر یک پیگیری می‌شد، به تاتا مارتینو، سرمربی اینترمیامی هشدار داد. مارتینو که از دوران حضور در آرژانتین و بارسلونا با جادوی مسی آشنا بود، به یلدین گفت «نگران نباش، مسی توپ را به کنج تور می‌چسباند و بازی را تمام می‌کند. یلدین هم که به هیچ‌عنوان قانع نشده بود با این یک کلمه مکالمه را تمام می‌کند: «خیلی خوب!»

مسی ورزشکار سال «تایم»؛ وقتی پای چپ لئو، آمریکا را فوتبالی کرد!

مسی توپ را روی چمن کاشت. ستاره‌های بزرگی همچون لبرون جیمز آن شب در ورزشگاه بود اما هیچ‌کس به آنها نگاه هم نمی‌کرد. پای چپ مسی به توپ بوسه زد و در حالی که از کنار دیوار دفاعی ۶ نفره بازیکنان آزول پیچ و تاب می‌خورد، یلدین که در زمین پشت مسی ایستاده بود، دست‌هایش را به نشانه پیروزی باز کرد. او می‌گوید «تا به‌حال یک اتفاق را صرفا بدون هیچ دلیلی حس کرده‌اید»؛ ضربه مسی به پیچ‌وتاب خوردن ادامه داد و از دست‌های کشیده دروازه‌بان کروز که شیرجه رفته بود، عبور کرد و ۲۰ هزار هوادار حاضر در ورزشگاه DRV PNK و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی سراسر دنیا را در هیجانی محض و غیرقابل کنترل رها کرد. اشک‌های دیوید بکام، یکی از مالکان اینترمیامی جاری شد. مرد انگلیسی به تایم گفت که «حتی مطمئن نبودم که بتوانم تا خانه رانندگی کنم. بهتر از چیزی که شما(تایم) نوشتید، نمی‌شد نوشت؛ «این ضربه برای ام.ال.اس بود. برای آمریکا بود. برای آینده فوتبال بود.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha