زلنسکی در جلسه محرمانه از سناتورهای آمریکایی چه خواهد خواست؟

تهران- ایرنا- روزنامه گاردین با ارایه گزارشی از برگزاری جلسه محرمانه رئیس جمهوری اوکراین با سناتورهای آمریکایی در روزهای آتی با محوریت تمدید کمک‌های تسلحاتی به کی‌یف پرده برداشت.

به گزارش ایرنا، این روزنامه انگلیسی روز سه شنبه نوشت: زلنسکی قرار است طی یک جلسه توجیهی محرمانه با سناتورهای آمریکایی صحبت کند زیرا دولت ایالات متحده از کنگره می‌خواهد میلیاردها دلار برای حمایت از اوکراین تصویب کند.

این خبر توسط چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات‌های مجلس سنای کنگره اعلام شده است. کاخ سفید دیروز در نامه‌ای هشدار داده بود که منابع مالی دولت برای ارسال سلاح به اوکراین تمام شده است.

شومر گفت که دولت از زلنسکی دعوت کرده است تا با سناتورها صحبت کند تا آنها به صورت مستقیم از او بشنوند که دقیقاً چه چیزی در خطر است. وزیر امور خارجه، وزیر دفاع و دیگر مقام‌های ارشد امنیت ملی آمریکا نیز در این نشست سخنرانی خواهند کرد.

شالاندا یانگ مدیر دفتر اداره مدیریت و بودجه آمریکا روز دوشنبه در نامه‌ای به مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان کنگره این کشور هشدار داد که زمان و پول ایالات متحده برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه تمام شده است.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا ماه اکتبر از کنگره حدود ۱۰۶ میلیارد دلار برای حمایت تسلیحاتی از اوکراین و رژیم اسرائیل درخواست کرده بود.

یانگ در این نامه خاطر نشان کرد که کاهش بودجه برای ارسال سلاح به اوکراین به احتمال زیاد روسیه را در موقعیت پیروزی قرار خواهد داد.

میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان مجلس سنا نیز روز دوشنبه گفت که گزینه‌های حزب او هنوز روی میز هستند.

کنگره پیش از این ۱۱۱ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین اختصاص داده است که شامل ۶۷ میلیارد دلار بودجه برای تدارکات نظامی، ۲۷ میلیارد دلار برای کمک های اقتصادی و مدنی و ۱۰ میلیارد دلار برای کمک های بشردوستانه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha