سیاست دولت ایجاد تحول ساختاری در تعاونی‌های مرزنشین است

سنندج- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: مهم‎ترین گام دولت در حمایت از تعاونی‌های مرزنشین، برنامه ریزی و سیاست گذاری‌های برای ایجاد تحول ساختاری در این تعاونی ها و سوق دادن آن به تولیدی شدن، به جای توزیعی بودن محض است.

به گزارش ایرنا، فرزاد پیشکاری شامگاه سه‌شنبه در دیدار با سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان و مدیر کل گمرک سنندج، به تشریح اقدامات اداره کل کار استان در خصوص تعاونی ها پرداخت و اظهار کرد: احصا تعاونی‌های مرزنشین و حمایت از آنها از مهمترین اولویت های وزارت کار است.

وی عمده ‎ترین هدف شکل گیری تعاونی مرزنشینان را در ابعاد اقتصادی و اجتماعی در کشور، بهره گیری مناسب از مبادلات مرزی برای اعمال سیاست توسط دولت، جهت‎ دهی به فعالیت مرزنشینان از قاچاق کالا به سمت تجارت سالم برشمرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: امکان تأمین مناسب مواد غذایی و کالاهای ضروری در مناطق مرزی، پیشگیری از مهاجرت و توقف تخلیه جمعیتی این مناطق، بهبود وضع معیشتی مردم از طریق تأمین درآمد برای آنان و استفاده مرزنشینان از مزایای قانون مبادلات مرزی است.

پیشکاری با اشاره به تفاهم نامه بین وزارت کار و سازمان گمرک کشور، خواستار تعامل بیشتر در راستای خدمت رسانی به تعاونی های مرزنشین و تعاونی های صادرات محور شد.

سیاست دولت ایجاد تحول ساختاری در تعاونی‌های مرزنشین است

وی با بیان اینکه از ظرفیت ها و توانمندی های گمرک استان در راستای خدمت رسانی به تعاونی های صادرات محور و مرزنشین استفاده بهینه خواهیم کرد، گمرک را از سازمان های کلیدی در حوزه اقتصاد خواند و گفت: صادرات واحد های تولیدی و تعاونی ها مرهون تلاش های شبانه روزی و جهادی گمرک است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه حمایت از واحد های تولیدی و تعاونی های صادر کننده موجب توسعه اقتصادی استان خواهد شد، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این راستا تمام تلاش خود را بکار گرفته و از سرمایه گذاران و صادر کنندگان حمایت کامل خواهد کرد.

فرامرز امیدی سرپرست حوزه نظارت گمرکات کردستان نیز آمادگی گمرکات استان برای همکاری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کمک به تعاونی های مرزنشین در جهت ارتقای فعالیت آنان تاکید کرد.

بیش از ۲۰ تعاونی مرزنشین در استان کردستان فعالیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha