۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵
کد خبر: 85313541
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

آلودگی زیر پوست مهارلو؛ نمک دریاچه صورتی شیراز آلوده است

شیراز-ایرنا-نمک دریاچه مهارلو که به دریاچه نمک نیز مشهور است توسط برخی سودجویان استخراج و روانه سفره مردم می شود در حالی که به گفته مسئولان بهداشتی این نمک سرشار از مواد صنعتی و آغشته به فاضلاب و آلودگی است.

به گزارش ایرنا،دریاچه صورتی رنگی در منطقه پست دشت شیراز و مجاورت این کلانشهر وجود دارد که رنگ خاص و زیبای آن سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به این سوی می کشاند.

دریاچه مهارلو شیراز با مساحت ۶۰۰ کیلومتر مربع و با وسعت ۲۵ هزار هکتاری، در جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

آب این دریاچه سرشار از کلرید سدیم، نمک پتاسیم و انواع دیگر نمک و دیگر آلاینده‌های مضر است.آب مصرف شده در بسیاری از واحدهای صنعتی و فاضلاب بخش زیادی از کلانشهر شیراز نیز به این دریاچه سرازیر می شود.

نمک انباشته شده در آب این دریاچه چشم طمع بسیاری از سودجویان را به سمت خود جلب کرده و با استخراج آن را روانه بازار کرده و به خورد مردم می دهند.

نمک دریاچه مهارلو آلوده است؛ مصرف نمک دریاچه ممنوع

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید براینکه نمک دریاچه مهارلو مصرف صنعتی دارد، گفت: دست افراد سودجویی که نمک این دریاچه را برای مصرف خوراکی استخراج می‌کردند از طریق مراجع قانونی، کوتاه شده و نمک این دریاچه سرشار از آلودگی صنعتی است و مصرف آن ممنوع است.

سید وحید حسینی، روز چهارشنبه با تاکید براینکه نمک دریاچه مهارلو مصرف صنعتی دارد، گفت: دست افراد سودجویی که نمک این دریاچه را برای مصرف خوراکی استخراج می‌کردند از طریق مراجع قانونی، کوتاه شده است و نمک این دریاچه سرشار از آلودگی صنعتی است و مصرف خوراکی آن خطرناک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه نمک در دونوع صنعتی و خوراکی است و نمک مهارلو صرفا صنعتی است، از عموم مردم خواست تا ضمن کم کردن مصرف نمک در برنامه غذایی خود، از نمک‌های بسته‌بندی که علامت سیب سلامت دارند استفاده کنند.

وی ادامه داد: با آزمایشات مشخص شده است که نمک مهارلو به هیچ وجه خوراکی نیست و تمام آلودگی‌ها در این نمک وجود دارد و بهره‌برداری خوراکی از این نوع نمک ممنوع است.

حسینی در ادامه تاکید کرد: در سه ماده نمک، چربی و قند به عنوان عوامل موثر در بیماری‌ها، مشخص شده است که نمک از همه مضرتر است و بنابراین ما از مردم و افراد می‌خواهیم تا نسبت به مصرف نمک دقت و پیشگیری لازم را داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha