رشد ۱۲ درصدی بستری بیماران در مراکز درمانی فارس

شیراز-ایرنا-مدیر امور بیمارها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی شش ماهه نخست امسال ۵۳۱ هزار و ۵۹۱ بیمار در بیمارستان های استان فارس ستری شدند که این میزان در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته، رشد ۱۲ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، کامران راسخ روز چهارشنبه در این باره گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری، بیش از ۲ میلیون بیمار برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان های دولتی این استان مراجعه کردند که از این تعداد، ۵۳۱ هزار و ۵۹۱ بیمار در بیمارستان های استان بستری شدند که این میزان در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته، رشد ۱۲ درصدی را نشان می دهد.

او ادامه داد: مقایسه آمار مراجعه بیماران به درمانگاه های دانشگاهی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز نشان از رشد ۴ درصدی ویزیت بیماران در درمانگاه های دولتی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه، انجام بیش از ۳۸ هزار و ۲۱۳ عمل جراحی اورژانسی و ۱۶۵ هزار و ۴۲۳ عمل جراحی در بیمارستان های دولتی را از دیگر فعالیت های حوزه درمان دانشگاه در ۶ ماه نخست سال جاری عنوان کرد.

راسخ با بیان اینکه درصد اشغال تخت در بیمارستان های دانشگاهی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ۶ ماه نخست سال جاری، ۷۳ درصد بوده که نزدیک به استاندارد کشوری است، افزود: ۷۸ درصد تخت های بیمارستانی موجود در استان فارس، دانشگاهی و دولتی بوده که نشانگر سهم بالای دولت در حوزه درمان فارس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha