سازمان عفو بین الملل: اسرائیل در حمله علیه غزه مرتکب جنایات جنگی شده است

تهران - ایرنا - سازمان عفو بین الملل در تازه ترین گزارش تحقیقاتی خود از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه تصریح کرد که رژیم صهیونیستی با استفاده از سلاح های آمریکایی در این حملات، مرتکب جنایات جنگی شده است.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا به نقل از پایگاه خبری «الشروق» الجزایر، سازمان عفو بین‌الملل تحقیقات جدیدی را منتشر کرد که در آن به این نتیجه رسیده است که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در دو حمله هوایی مرگبار و غیرقانونی به خانه‌های غیرنظامیان در نوار غزه از مهمات ساخت آمریکا استفاده و واشنگتن بصورت مستقیم در این حمله مشارکت کرده است.

این سازمان اعلام کرده که تحقیقاتش به این نتیجه رسیده است که این دو حمله هوایی حملات مستقیمی بوده اند که غیرنظامیان و افراد مشهور غیرنظامی را هدف قرار داده است و به همین دلیل این سازمان خواستار بررسی این حملات به عنوان «جنایت جنگی» شده است.

سازمان عفو بین الملل در گزارش طولانی خود تاکید کرده که در پی دو حمله که منجر به کشته شدن (شهادت) ۴۳ غیرنظامی از جمله ۱۹ کودک، ۱۴ زن و ۱۰ مرد شد، قطعات مشخصی از سلاح های به کار رفته در این حملات در میان آوار خانه های ویران شده در مرکز غزه پیدا کرده است.

این سازمان بین المللی همچنین می افزاید، بازماندگان این دو حمله به بازرسان سازمان عفو بین الملل گفته اند که برخلاف ادعاهای مقامات رژیم اسرائیل پیش از حمله هیچ هشداری در مورد حمله قریب الوقوع دریافت نکرده اند.

در ساختمان های هدف قرار گرفته هیچ هدف نظامی وجود نداشته است

این سازمان همچنین در گزارش خود تاکید کرد که هیچ نشانه ای از وجود اهداف نظامی در محل دو حمله یاد شده پیدا نکرده است زیرا نه مردم نظامی بودند و نه ساختمان ها و حملات بصورت مستقیم به غیرنظامیان بوده است.

دو حمله‌ای که عفو بین‌الملل در مورد آن تحقیق کرده است حمله جنگنده - بمب افکن های رژیم اشغالگر اسرائیل در ۱۰ اکتبر به خانه خانواده «النجار» در «دیرالبلح» می باشد که منجر به کشته شدن ۲۴ نفر شد و دیگری حمله نیروهای رژیم اشغالگر به خانواده «ابو معیلق» در همین شهر در ۳۱ اکتبر بود که ۱۹ شهید بر جای گذاشت.

عفو بین‌الملل تصریح کرد که هر دو خانه در جنوب صحرای غزه، در منطقه‌ای قرار دارند که ارتش رژیم اسرائیل به ساکنان شمال غزه در ۱۳ اکتبر هشدار داده بود به آنجا نقل مکان کنند.

«انیاس کالامار» دبیرکل عفو بین‌الملل گفت: استفاده ارتش رژیم اسرائیل از مهمات و سلاح های ساخت آمریکا در حملات غیرقانونی که پیامدهای مرگبار برای غیرنظامیان به همراه داشته است باید زنگ خطر را برای دولت بایدن به صدا درآورد زیرا سلاح های ساخت آمریکا کشتار دسته جمعی خانواده های بزرگ فلسطینی در غزه را تسهیل کرده است.

سازمان عفو بین الملل افزود:‌ دو خانواده در این حملات کشته شده اند که نشان می‌دهد ارتش رژیم اسرائیل مسئول کشتار غیرقانونی و زخمی شدن غیرنظامیان در بمباران غزه است.

آمریکا باید انتقال سلاح هایی که فلسطینی ها به وسیله آنها کشته می شوند را به اسرائیل متوقف کند

این سازمان بین المللی در ادامه گزارش خود از دولت بایدن و سایر دولت‌ها خواست با توجه به تعداد تلفات بی سابقه غیرنظامیان در غزه و حجم ویرانی ها در این منطقه از ارسال سلاح به اسرائیل خودداری کنند و تاکید کرد که واشنگتن باید برای جلوگیری از افزایش خطر ارتکاب نقض قوانین بین المللی فوراً انتقال سلاح به اسرائیل را متوقف کند.

سازمان عفو بین الملل در ادامه، ارسال سلاح و تجهیز رژیم صهیونیستی را کمک عمدی برای نقض احترام به قوانین بین المللی و بشردوستانه دانسته و افزوده است: دولتی که به تامین سلاح های مورد استفاده برای ارتکاب تخلفات ادامه می دهد، در مسئولیت این تخلفات شریک است.

این سازمان در پایان گزارش خود گفته است که شواهد قطعی از جنایات جنگی مرتکب شده توسط نظامیان اسرائیلی در بمباران شدید غزه وجود دارد که حملات مستقیم یا بدون تبعیض و همچنین سایر حملات غیرقانونی و مجازات دسته جمعی غیرنظامیان از جمله آنها است.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha