۵۳ تُن فرآورده غیر بهداشتی در استان مرکزی از چرخه مصرف انسانی خارج شد

اراک - ایرنا - رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی موادغذایی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۵۳ تُن فرآورده غیربهداشتی امسال در جریان بازرسی از واحدهای تحت نظارت این نهاد از ابتدای امسال تاکنون ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

دکتر محمد رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این فرآورده‌های غیربهداشتی در جریان ۶۳ هزار و ۴۵۱ مورد بازدید در راستای نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی از سوی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی از مراکز تحت نظارت استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۵۰۰ مورد نمونه‌برداری نیز در این بازدیدها از مراکز تحت نظارت اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی انجام و ۱۵۹ مورد به مراجع قضایی ارجاع شد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی، از استحصال ۳۷ هزار و ۸۶۹ تُن گوشت سفید و قرمز امسال در کشتارگاه‌های این استان خبرداد و گفت: ۱۴ میلیون و ۸۵ هزار قطعه طیور در این مدت در کشتارگاه‌های استان کشتار و ۳۱ هزار و ۷۴۱ تُن گوشت سفید استحصال شد.

رضایی با یادآوری بازرسی از ۱۴۴ هزار و ۸۲۲ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی در سال جاری افزود: در این بازرسی‌ها ۶۲۹ لاشه به دلیل لاغری و برخی بیماری‌ها ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد و در مجموع ۶ هزار و ۱۲۸ تُن گوشت قرمز استحصال و به بازار عرضه شد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۳۶ هزار و ۴۰ قطعه لاشه از ابتدای سال جاری تاکنون در کشتارگاه‌های طیور استان ضبط شد و از این فرآورده‌ها ۱۰۰ تُن پودر گوشت برای مصرف در واحدهای دامداری و آبزی‌پروری استان تولید شد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به برچسب مشخصات (تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت کنند و و هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره‌کل دامپزشکی جهت پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha