مقام طالبان از آغاز فعالیت بانک جهانی در افغانستان تا یک ماه دیگر خبر داد

تهران– ایرنا– سخنگوی وزارت مالیه طالبان گفت: دفتر بانک جهانی تا آغاز سال ۲۰۲۴ (یک ماه دیگر) در افغانستان فعال و منابع طرح‌های آن تا فروردین سال آینده پرداخت می‌شود.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از طلوع نیوز، سخنگوی وزارت مالیه طالبان خاطرنشان کرد: قرار است ۴۵ طرح بانک جهانی که در کشور متوقف شده بودند، از سرگرفته شود. این پروژه‌ها هم‌زمان با سقوط دولت پیشین افغانستان متوقف شده بودند.

احمد ولی حقمل گفت: در پی مذاکرات متوالی ما در سال گذشته، بانک جهانی پذیرفته است در گام نخست هزینه پروژه‌های نیمه‌کاره خود را پرداخت کنند و متعهد شده است تا آوریل (فروردین) ۲۰۲۴ پرداخت هزینه پروژه ها را شروع کند.

بنا به اعلام اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری طالبان، عمده پروژه‌های بانک جهانی در بخش‌های جاده‌ای، ساختمانی، بهداشت، انرژی و کشاورزی متمرکز است.

خانجان الکوزی، عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان در این باره گفت: در بحش سلامت، پیش از این بانک جهانی پروژه‌های بسیار خوبی اجرا کرده و بیمارستان‌ها و کلیینک‌های زیادی تاسیس کرده است.

پیش از این بانک جهانی در گزارشی اعلام کرده بود پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان پروژه‌هایش را که بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارزش دارد، ‌در این کشور متوقف کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha