کارگردان «شور عاشقی»: در تلاش برای حضور این اثر در جشنواره فیلم فجر هستیم

تهران- ایرنا- نویسنده و کارگردان فیلم «شورعاشقی» گفت: تدوین این اثر سینمایی به اتمام رسیده و در تلاش برای رساندن آن به جشنواره فیلم فجر هستیم. برای فیلمبرداری این فیلم نیز مجبور شدیم به دل کویر و روستاهای خاص ایران برویم، جایی که با اولین سوپر مارکت ۸۰ کیلومتر فاصله داشتیم. 

داریوش یاری درباره تازه‌ترین اثر خود به خبرنگار سینمایی ایرنا گفت: شور عاشقی درباره کاروان اسرای کربلاست که از کوفه تا شام حرکت می‌کنند و زنی همراه این کاروان می‌شود که می‌خواهد رسانه این کاروان بشود و نگذارد جای جلاد و شهید عوض شود.

یاری درباره این فیلم گفت: تدوین شور عاشقی به اتمام رسیده و در تلاش برای رساندن اثر به جشنواره فیلم فجر هستیم.

وی ادامه داد: این پروژه‌ای بود که از گذشته همراه من بود. متن فیلم سینمایی، فیلم کوتاه و سریال تلویزیونی این اثر را نوشته بودم. فیلم داستانی آن را نیز دو سال گذشته بازنویسی کردم و پس از آن، گویی طرح، به جان و دلم نشست و به سرعت یک فیلمنامه بدون دیالوگ از آن نوشتم و بعد از تاییدیه نهایی و نوشتن دیالوگ نویسی با حسین مهکام، به طرح نهایی و تولید رسیدیم.

این کارگردان درباره شیوه انتخاب این بخش از روایت کربلا افزود: این سبک موضوعات، کارگردان را درگیر پژوهش می‌کند و هر سویی از این نهضت او را مجذوب خود می‌کند. وقتی درگیر ابعاد مختلف آن می‌شود می‌بیند بخشی از این روایت مغفول بوده، سپس به کاراکتر و یک حادثه خاص می‌رسد و آنقدر غَلت می‌خورد تا به جایی می‌رسد که خودشان دست او را می‌گیرند و می‌گویند آرام باش و اینجا متمرکز شو.

وی تاکید کرد: در این فیلم آن نقطه جایی بود که باید صدای این کاروان می‌شدیم که اگر صدای این کاروان شوید جای دروغ و حقیقت هیچ گاه عوض نمی‌شود.

کارگردان «شور عاشقی»: در تلاش برای حضور این اثر در جشنواره فیلم فجر هستیم
داریوش یاری، نویسنده و کارگردان سینما

کارگردان فیلم کربلا جغرافیای یک تاریخ گفت: برای فیلمبرداری این فیلم از دکور پرهیز داشتیم و این فیلم در هیچ دکوری فیلم برداری نشد. مجبور شدیم به دل کویر و روستاهای خاص ایران برویم، جایی که با اولین سوپر مارکت ۸۰ کیلومتر فاصله داشتیم.

یاری افزود: در این پروژه ۱۵۰ هنرور مدیریت شدند. تهیه کننده کار نیز خودم بودم؛ به علاوه دو نهاد که برای ساخت پروژه همراهی کردند.

شور عاشقی فیلمی به نویسندگی و کارگردانی داریوش یاری است که برشی از زندگی حضرت زینب(س) را از کوفه تا شام روایت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha