۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85314013
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ درصد میزان تولید شیر در زنجان مازاد بر نیاز استان است

زنجان - ایرنا- معاون بهبود دام جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سالانه حدود ۱۶۵ هزار تن شیر در زنجان تولید می‌شود که ۲۵ درصد آن مازاد بر نیاز استان است و به سایر نقاط کشور صادر می‌شود.

محمدعلی صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۱۳۰ واحد گاوداری شیری صنعتی در استان فعال است، افزود: ‌تعداد دامداران فعال در مناطق روستایی استان نیز به ۲۵ هزار بهره بردار می رسد.

وی اظهار داشت: سال گذشته میانگین تولید شیر در دامداری‌های صنعتی استان از ۳۵ کیلوگرم به بیش از ۴۰ کیلوگرم رسید و این امر موجب رشد تولید در استان شد چراکه عمده تولید شیر از طریق دامداری‌های صنعتی انجام می‌شود.

این مسئول، تولید مناسب این محصول غذایی را یادآور شد و تاکید کرد: کیفیت تولید این محصول در سطح استان مناسب و پاسخگوی نیازها بوده و وضعیت فعلی تولید در استان رضایت‌بخش است.

معاون بهبود دام جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه زنجان یکی از استان‌های مهم تولید کننده انواع محصولات لبنی در سطح کشور است، گفت: این استان همه ساله علاوه بر تامین نیاز استان، نیاز سایر استان‌های همجوار به فرآورده‌های لبنی را تامین می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha