دانشجویان با تبیین انتخاب اصلح در انتخابات نقش‌آفرینی کنند

تهران- ایرنا- رییس جهاد دانشگاهی در پیامی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: امسال با در پیش بودن انتخابات اسفندماه، حضور شما در افزایش مشارکت مردم، حائز اهمیت است و می‌توانید به‌ عنوان قشری پیشرو و عدالت‌طلب با تبیین‌ انتخاب اصلح، در این حوزه نقش‌آفرینی کنید.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، حسن مسلمی نائینی گرامیداشت نام و یاد شهدای دانشجو، فرارسیدن ۱۶ آذرماه، روز حق‌طلبی، استعمارستیزی، اندیشه ورزی، ایمان و شجاعت طلبی قشر فرهیخته‌ دانشجو را به آینده‌سازان کشور تبریک گفت.

در پیام مسلمی نائینی آمده است: شانزدهم آذرماه در کشورمان تنها یادآور یک اتفاق و تاریخ شهادت دانشجویان شجاع والامقام مصطفی بزرگ‌نیا، مهدی شریعت‌رضوی و احمد قندچی در دانشگاه نیست، بلکه زنگ بیداری و یادآور ایستادگی و هوشیاری این قشر آگاه و روشن‌منش است که در برابر اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا، به دفاع از استقلال کشورمان پرداختند و خواهان عزت و سربلندی ایران آباد و آزاد شدند.

در ادامه این پیام آمده است: دانشجویان عزیز، شما همواره نمادی از دانایی و خردورزی در تاریخ این سرزمین بوده‌اید که باروحیه عدالت‌طلبی، همت و انگیزه برای دستیابی به آرمان‌ها و ایده‌آل‌های خود، نقشی بزرگ در جامعه ایفا می‌کنید. تلاش‌های شما در عرصه‌های تولید علم و فناوری و خدمت به مردم برای پیشرفت و توسعه کشورمان همیشه درخشان و چشم‌نواز بوده است.

رییس جهاد دانشگاهی در این پیام افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کرده اند از دانشگاه همیشه و در همه‌جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد: اول، جریان علم و تحقیق؛ دوم، جریان آرمان‌گرایی‌ها و آرمان‌خواهی‌ها و هدف‌گذاری‌های سیاسی و اجتماعی.

وی در این پیام تاکید کرد: در این راستا از شما عزیزان به‌عنوان آینده‌سازان کشور انتظار می‌رود با آگاهی، توانایی و درک صحیح از وقایع به ریزترین پدیده‌های سیاسی و اجتماعی جهان بیندیشید و با تحلیل‌های واقع‌بینانه و بدون تعصب در راستای نیل به آرمان‌های بلند جمهوری اسلامی ایران و توسعه کشورمان گام بردارید.

مسلمی نائینی ادامه داد: امسال با در پیش بودن انتخابات اسفندماه، نقش شما در افزایش مشارکت مردم، حائز اهمیت و اثرگذار است، شما می‌توانید به‌عنوان قشری پیشرو و عدالت‌طلب با تبیین‌گری برای انتخاب اصلح، در این امر مهم نقش‌آفرینی کنید.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: جوانان و فرزندان ایران اسلامی، اکنون در حال عبور از یکی از پیچیده‌ترین برهه‌های تاریخ هستیم و در این روزها که فلسطین و غزه به خط مقدم مبارزه علیه استکبار تبدیل‌شده‌ است، شما دانشجویان باید صدای مظلومیت مردم غزه باشید، چراکه صدای شما از هر صدای دیگری رساتر و تأثیرگذارتر است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، این روز را به دانشجویان آینده‌ساز میهن اسلامی، اساتید و دانشگاهیان و همچنین دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که حضور دانشجویان در پیشبرد اهداف بلند و عالی نظام جمهوری اسلامی ایران منشأ اثر باشد.

به گزارش ایرنا، ۱۶ آذر روز دانشجو به یاد سه دانشجو مصطفی بزرگ‌نیا ، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس‌جمهور وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، گرامی داشته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha