۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۲
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85314191
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

کشف و ضبط پنج قبضه اسلحه از شکارچیان متخلف در خلخال

اردبیل - ایرنا - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال از کشف و ضبط ۱۰ قبضه اسلحه شکاری از شکارچیان متخلف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، حسین معصوم زاده روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان مستقر در پاسگاه محیط بانی لرد حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده آق داغ، موفق به دستگیری دو نفر شکارچی متخلف شدند که از این افراد ۲ قبضه اسلحه شکاری و ۴۰ عدد فشنگ و کمربند شکار کشف و ضبط شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال افزود: همچنین در چند ماموریت دیگر، ۳ قبضه اسلحه به همراه فشنگ، لاشه بز کوهی و کبک از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شد.

به گفته معصوم زاده، در یکی از این ماموریت‌ها، شکارچی متخلف قبل از اقدام به شکار دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

وی با اشاره به ممنوعیت شکار و صید تصریح کرد: ماموران حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال به طور شبانه‌روزی در پاسگاه‌های محیط بانی مستقر بوده و در زیستگاه‌های منطقه حفاظت شده آق داغ و مناطق آزاد شهرستان مشغول گشت و کنترل هستند و با هر گونه تخلف زیست محیطی از جمله تخریب ،تصرف ،آلودگی ،آتش سوزی و... برخورد قانونی می‌کنند.

منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت ۹۳ هزار هکتار در جنوب استان اردبیل قرار دارد و زیستگاه گونه های شاخص منطقه از جمله کل و بز، پلنگ، سیاه گوش کفتار، خرس ،گرگ، گراز، انواع گربه های وحشی، عقاب طلایی، طرلان، سارگپه، لیل و انواع شاهین سانان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha