۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۵۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85314403
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در زنجان جان  یک زوج جوان را گرفت

زنجان - ایرنا - رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در زرین رود خدابنده این استان به فوت ۲ نفر منجر شد.

داریوش تقی لو شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه ساعت ۱۸ عصر امروز در زرین رود خدابنده این استان به وقوع پیوست.

وی اضافه کرد: متاسفانه دراثر مسمومیت با گاز co یک مرد ۴۰ و خانم ۳۵ ساله قبل از رسیدن عوامل اورژانس فوت کرده بودند .

این مسوول ادامه داد: با این وجود عوامل اورژانس به رغم فوت آنان اقدامات درمانی پیش بیمارستانی را انجام داده و به درمانگاه زرین رود منتقل کردند.

وی با تاکید بر اینکه مونوکسیدکربن بی رنگ، بی بو و بدون مزه است، تاکید کرد: این نوع گاز بسیار خطرناک بوده و با سرعت بالایی وارد بدن می‌شود و تمایل زیادی به ترکیب با هموگلوبین خون دارد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: زمانی که مونوکسیدکربن به هموگلوبین می‌چسبد، جایگزین اکسیژن شده و فرآیند اکسیژن‌رسانی به خون را مختل و مسمومیت بسیار شدیدی را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه با فرا رسیدن ایام سرد سال استفاده از وسایل گازسوز نیز افزایش می‌یابد، گفت: رعایت نکات ایمنی در خصوص نصب این نوع وسایل برای حفظ ایمنی و جان افراد ضروری است.

تقی لو، علائم گاز گرفتگی را یادآور و خاطرنشان کرد: این بیماری شبیه به تمامی بیماری‌های سرماخوردگی شایع در این فصل بوده و ممکن است در همه‌ افراد خانواده علائمی مانند سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و احساس خستگی نمایان شود و آن را به سرماخوردگی که قبلا در یکی از اعضای خانواده بوده، ربط دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha