۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85317303
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گازگرفتگی در زنجان به فوت یک شهروند منجر شد

۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷
کد خبر: 85317303
گازگرفتگی در زنجان به فوت یک شهروند منجر شد

زنجان - ایرنا - رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در طارم موجب فوت یک نفر شد.

داریوش تقی لو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه ساعت ۱۰ صبح امروز در روستای سیاه رود طارم گزارش شد.

وی اضافه کرد: بر اثر این حادثه یک مرد ۶۵ ساله که قبل از رسیدن اورژانس فوت کرده بود شناسایی و به عوامل انتظامی تحویل شد.

این مسوول با تاکید بر اینکه مونوکسیدکربن بی رنگ، بی بو و بدون مزه است، تاکید کرد: این نوع گاز بسیار خطرناک است و با سرعت بالایی وارد بدن می‌شود و تمایل زیادی به ترکیب با هموگلوبین خون دارد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: زمانی که مونوکسیدکربن به هموگلوبین می‌چسبد، جایگزین اکسیژن می شود و فرآیند اکسیژن‌رسانی به خون را مختل و مسمومیت بسیار شدیدی را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه با فرا رسیدن ایام سرد سال استفاده از وسایل گازسوز افزایش می‌یابد، گفت: رعایت نکات ایمنی در خصوص نصب این نوع وسایل برای حفظ ایمنی و جان افراد ضروری است.

تقی لو، علائم گاز گرفتگی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این بیماری شبیه به تمامی بیماری‌های سرماخوردگی شایع در این فصل بوده و ممکن است در همه‌ افراد خانواده علائمی مانند سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و احساس خستگی نمایان شود.

پیش از این نیز در ۱۵ آبان سال جاری یک زوج جوان در زرین رود خدابنده بر اثر گاز گرفتگی فوت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha