۳۳ هزار متر مربع فضای فرهنگی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست

یاسوج - ایرنا -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: حدود ۳۳هزارمتر مربع فضای فرهنگی در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت در حال اجراست.

امین درخشان روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: پردیس هنری دوگنبدان هفت هزار متر مربع، تالار مرکزی یاسوج با ۲۳ هزار مترمربع و سالن پلاتوی دهدشت با ۲ هزار و ۸۰۰ متر از جمله طرح های فرهنگی در حال اجرای شهرهای بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح ها پس از چند سال رکود در دولت سیزدهم از سر گرفته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: تالار مرکزی یاسوج که ۱۴ سال نیمه کاره رها شده بود در دولت سیزدهم با ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد.

وی خاطرنشان کرد:تالار بزرگ فرهنگی یاسوج دارای یک سالن اصلی ۵۰۰ نفره، یک سالن ۵۰۰ نفره نمایش، سالن موسیقی و چندین سالن اختصاصی دیگر است.

طرح تالار مرکزی یاسوج سال ۱۳۸۷ کلنگ زنی شد و قرار بود روزی این تالار قطب فرهنگی کشور شود در حالی که در حد یک غول آهنی نیمه کاره در پیشانی شهر باقی ماند، در ابتدای دولت سیزدهم تکمیل این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

پردیس هنری دوگنبدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: امسال برای تکمیل پردیس هنری شهر دوگنبدان ۱۰۰میلیارد ریال اختصاص یافته که به زودی نقدینگی آن تزریق می شود.

درخشان تاکید کرد:عملیات اجرایی پردیس هنری شهر دوگنبدان هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با یادآوری اینکه پردیس هنری این شهر شامل بخش‌های مختلفی از جمله سالن موسیقی، سالن همایش و برنامه‌های عمومی، سالن پلاتو، نگارخانه، گالری، موزه، سینما، گیم نت، کافی نت، سالن کنفرانس، کتابخانه تخصصی، مجموعه اداری، و سالن اجتماعات است گفت: این طرح پاسخگوی بخش عمده ای از نیاز فعالیت های فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف گچساران خواهد بود.

وی تاکید کرد: همچنین جامع بودن طرح پردیس هنری امکان برپایی جشنواره های ملی و بین المللی در این شهرستان فراهم می کند.

شهرستان گچساران با وجود داشتن ۳۵۶ نفر هنرمند، سابقه بیش از نیم قرن فعالیت های هنری و تجربه چندین بار حضور در جشنواره های بین المللی نیازمند بهره برداری از این طرح است.

در زمان حاضر هیچ مکان تخصصی برای تمرین یا ارائه محصولات هنری به مخاطبان در این شهرستان وجود ندارد و تنها ۲ فضای کوچک در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران به عنوان سالن آمفی تئاتر و نگارخانه وجود دارد که پاسخگوی نیاز هنرمندان این شهرستان نیست.

پردیس هنری دهدشت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: امسال برای تکمیل طرح پلاتوی فرهنگ سرای دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه ۳۴ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

درخشان اظهارداشت: طرح پلاتوی فرهنگی دهدشت درحال حاضر ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد..

درخشان تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح خدمات رسانی به هنرمندان دز بخش های مختلف بهبود خواهد یافت.

ـسالن پلاتوی دهدشت در مجتمع اداری فرهنگ و هنر واقع در کوی آزادگان در حال ساخت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha