سلف سرویس دانشگاه؛ استاندار هرمزگان هم‌سُفرهِ دانشجویان

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو، با حضور در سلف سرویس دانشجویی دانشگاه هرمزگان با دانشجویان هم‌سُفره شد و کیفیت غذا و برخی خواسته‌ها و مسائل دانشجویی آنان را بررسی کرد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی ضمن دیدار با دانشجویان دانشگاه هرمزگان از بخش‌های مختلف این دانشگاه بازدید کرده و هدف اصلی مسئولان و مدیران دانشگاه را ارائه بهترین خدمات به دانشجویان عنوان کرد و در این راستا دستوراتی را در جهت سرعت بخشیدن به پروژه‌های فعال این دانشگاه صادر کرد.

وی در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان به دغدغه دانشجویان مبنی بر کمبود سرویس رفت و آمد پاسخ داد و بیان کرد: تاکنون ۵۹ دستگاه ون و ۳۴ دستگاه اتوبوس برای مجموعه شهرداری‌های استان خریداری شده است و به طور قطع پیگیری خواهیم کرد که بخشی از این اتوبوس‌ها به سرویس رفت و آمد دانشجویان دانشگاه هرمزگان اختصاص یابد، ضمن اینکه برای بازطراحی مسیر تردد سرویس‌ها نیز با هماهنگی مسئولان دانشگاه تمهیداتی اندیشیده خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین در پاسخ به گلایه دانشجویان در رابطه با ترافیک شهر بندرعباس عنوان‌کرد: بلوارهای شهر بندرعباس عمدتا موازی با ساحل احداث شده‌اند و محورهای عمود بر این بلوارها توسعه نیافته‌اند از طرفی ما یک کانون جمعیتی ۹۰ هزار نفری را در شهرک پیامبر اعظم داریم که گره کور ترافیکی را در بخشی از شهر شاهدیم بر همین اساس پروژه پل پیامبراعظم(ص) را آغاز کرده‌ایم که می‌تواند بخشی ترافیک شهر را ساماندهی کند.

دوستی، در پاسخ به دغدغه دانشجویان مبنی بر احداث دانشکده نفت و شیمی، عنوان‌کرد: استقرار دانشکده شیمی و نفت، حق استان هرمزگان است و در این راستا با دانشگاه صنعت نفت به توافق رسیده‌ایم که دانشکده‌ای در هرمزگان احداث شود همچنین عملیات اجرایی دانشکده نفت و شیمی در سال آینده آغاز خواهد شد؛ همچنین ایشان بر مساعدت برای تکمیل خوابگاه دانشجویی مرکز آموزش‌ عالی میناب تاکید کرد.

وی دریافت مجوز احداث دانشکده علوم پزشکی شرق و غرب هرمزگان و اتمام دانشکده پیراپزشکی را از موفقیت‌های دولت در استان دانست و گفت: دانشکده دندانپزشکی استان در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و احداث دانشکده متالورژی را نیز سال آینده آغاز خواهیم کرد ضمن اینکه جهت انطباق نقشه توسعه صنعتی استان بر توسعه آموزشی ۲۸ هنرستان تخصصی نیز راه‌اندازی شده است.

دانشجویان اجازه بازگشت به دوران سرسپردگی غرب و شرق را نمی‌دهند

استاندار هرمزگان ضمن تبریک روز دانشجو با تاکید بر اینکه دانشجویان کشورمان اجازه بازگشت اجانب به دوران سرسپردگی غرب و شرق را نمی‌دهند، اظهار کرد: ۱۶ آذر نماد مبارزه با استعمار، استکبار و استبداد است و کودتای ۲۸ مردادماه بغضی را در وجود دانشجویان قرار داد که با حضور نیکسون باز شد و در۷۰ سال گذشته همواره یادآوری این روز همراه با حوادثی بوده است.

دوستی همچنین با اشاره به تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: متاسفانه شاهدیم که قدرت‌های جهانی جمع شده‌ و کشتاری را در باریکه‌ای کوچک به راه انداخته‌اند؛ یقین بدانید که اگر ما هم سلاح نداشتیم همین کارها را با ما نیز می‌کردند.

وی بیان کرد: شانزدهم آذرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران نماد بیداری، خردورزی، آزادی‌خواهی و استکبار ستیزی است و نمایشی عینی از روح بلند دانشجویان است که به عنوان موذنین جامعه، سایرین را از خواب غفلت بیدار می‌کنند و اجازه‌ی سوءاستفاده اجانب از کشور و بازگشت به دوران سرسپردگی غرب و شرق را نمی‌دهند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: دانشجوی بیدار سال ۱۳۳۲ که حاضر است برای مقابله با شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار جان خود را فدا کند، در طول تاریخ این مرز و بوم ریشه دوانده است و امروز امتداد آن نسل پر افتخار در سنگر علم برای ایفای نقش در توسعه و پیشرفت کشور از همیشه آماده تر است و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تدابیر عالمانه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری روز به روز توانمندتر می‌شود.

دوستی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ۱۶ آذر و همه شهدای دانشجو در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، روز دانشجو را بر تمام پویندگان راه علم و دانش تبریک گفته و از خداوند متعال توفیقات روزافزون دانشجویان عزیز را خواستارشد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha