۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱
کد خبر: 85314950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیت‌الله علم‌الهدی: جنبش دانشجویی عامل براندازی استکبار است

مشهد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جنبش دانشجویی همراه با روحانیت بزرگترین عامل براندازی استکبار است، حوزه و دانشگاه پایگاه حرکت‌هایی هستند که در طول تاریخ سلطه آمریکا در کشور رخ داد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در دانشگاه فرهنگیان مشهد افزود: آنچه ما در عزت و عظمت انقلاب اسلامی احساس می کنیم، از ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ و شهادت سه دانشجو سرچشمه می‌گیرد.

وی بیان کرد: حادثه ۱۶ آذر و شهادت سه دانشجو در دانشگاه تهران که در مقام پشتیبانی از سفر رییس جمهور جنایتکار آمریکا صورت گرفت، ساختار هژمونی مستکبران عالم در این کشور را نشان داد و این روز را می‌توان تصویر روشن واقعیتی از حقیقت آمریکا دانست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: یکی از رویکردهای ۱۶ آذر این بود که ثابت شود هر تلاشی در جهت براندازی جبهه استکبار باید از مرجعیت علم و دانش صورت گیرد، از آن زمان هر اقدامی که بر علیه مستکبران در ایران صورت گرفت، پایگاه اصلی آن دانشگاه یا حوزه بود.

وی با بیان اینکه هر افتخار علمی در گذشته تاریخ کشور آمیخته با دین بوده است، افزود: از جمله مفاخر علم و دین «فارابی، ابن سینا و خواجه نصیر» هستند، اندیشمندان جدا شده از دین نتوانستند مفاخری در جهت ابتکارات، اختراعات و اکتشافاتی به دنیا نشان دهند.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: دانشگاهی که مسجد شد و در کنار علم، نماز و نیایش قرار گرفت، بزرگترین دستگاهی است که افتخار دانش بنیانی بوجود آورده و این خاصیت آمیختگی علم و دین است.

وی با اشاره به حرکتهای جهادی دانشجویی برای کمک رسانی به اقشار مستضعف جامعه گفت: آنچه در کانون فکر و اندیشه یک دانشجو باید باشد ایده و آرمانی است که آن سه دانشجو به خاطر آن در خون غلتیدند. آن آرمان باید در فکر و مغز دانشجوها به صورت یک راهبرد مسیر حرکت را روشن نماید.

آیت الله علم الهدی افزود: جریان‌هایی که در عرصه سیاست ورشکسته شدند چون نیک اندیشی و وفاداری خود را نتوانستند به جامعه ثابت کنند از قطار انقلاب پیاده شدند، اینها نباید جریان دانشجویی را بازیچه خود قرار دهند و این جریان را در جهت مطامع سیاسی خود استخدام کنند.

۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ مدتی پس از کودتای ۲۸ مرداد در حرکت اعتراضی دانشجویان نسبت به گسترش سلطه استکبار جهانی و سفر رییس جمهور آمریکا به ایران در پی یورش نیروهای امنیتی به دانشکده فنی دانشگاه تهران سه دانشجو به نام‌های «مهدی (آذر) شریعت‌رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی»به دست نیروهای شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha