دانشجویان اقشار پیشرو جامعه در آگاهی بخشی و بصیرت افزایی هستند

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی در پیامی با تبریک روز دانشجو، این قشر را از پیشروان جامعه در آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و ایجاد شور و شعور انقلابی دانست.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان در پیامی که روز پنجشنبه صادر کرده آورده است: روز دانشجو فرصتی مغتنم برای تأکید بر رسالت بزرگی است که نسل آگاه و تحصیل‌کرده در راه رسیدن به اهداف متعالی انقلاب و نظام اسلامی دارد؛ تقویت سرمایه علمی و اجتماعی و افق‌گشایی آینده با نقش‌آفرینی شایسته دانشجویان در جامعه امکان‌پذیرست و در آذربایجان غربی با ظرفیت های منحصربه‌فرد خدادادی و نیروی انسانی، دانشجو و مجموعه دانشگاهی می توان پیشران توسعه و پیشرفت باشد.

در ادامه این پیام تاکید شده است: بی تردید دانشجویان و دانشگاهیان همواره از تأثیرگذارترین و پیشروترین اقشار جامعه در آگاهی‌بخشی، بصیرت افزایی و ایجاد شور و شعور انقلابی بوده، در تاریخ معاصر کشورمان نیز کارنامه ای درخشان از خود به جای گذاشته اند به‌گونه ای که امام راحل، دانشگاه را مبدا تحولات می دانستند و رهبر معظم انقلاب نیز به کرّات بر لزوم آگاهی سیاسی دانشجویان و مشارکت در مدیریت جامعه تاکید ورزیده اند؛ از مهم ترین ویژگی های این قشر فرهیخته جامعه، موقعیت شناسی و آگاهی از اقتضائات زمان و مکان است.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرده است: امروزه دانشجویان ضمن حفظ موضع انتقادی و حساسیت های لازم در برابر عملکرد مدیران، باید جهاد علمی را سرلوحه اندیشه و عمل خود قرار داده و بکوشند که در این مقطع تاریخی، در برون رفت کشور از مشکلات فرارو با مطالبه گری امیدآفرین و تزریق امید در جامعه نقشی سازنده و تاثیر گذار ایفا کنند.

معتمدیان با درود به روح بلند و ملکوتی همه شهیدان به‌ویژه دانشجویان شهید که از جان خود درراه ایمان و میهن گذشتند، روز دانشجو را به همه دانشجویان، تبریک گفت.

به گزارش ایرنا، امروز /پنجشنبه/ ۱۶ آذر در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز دانشجو نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha