رشد ۶ برابری زیرساخت‌های صنعتی ملایر تا پایان دولت سیزدهم

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: کل زیرساخت‌های صنعتی دولتی ملایر از ابتدا تا امروز، کمتر از ۲۸۵ هکتار است که تا پایان دولت سیزدهم رشدی بالغ بر ۶۰۰ درصدی را رقم خواهیم زد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز پنجشنبه در همایش روز جهانی معلولان در شهرستان ملایر اظهار داشت: یک پروژه ۸۰۰ هکتار است که بزودی کلنگ‌زنی خواهد شد و زیرساخت‌های فعلی صنعتی ملایر را سه برابر می‌کند.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی سامن که پس از سال‌ها در دولت سیزدهم گره‌گشایی شد و ۳۰۰ هکتار است که سرمایه‌گذار برای آن اعلام آمادگی کرده و برای تملک با مردم توافق کردیم و بزودی کلنگ‌زنی می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه طرح توسعه شهرک صنعتی مبلمان حاجی‌آباد با ۱۶ هکتار و سهند با ۱۵ هکتار در حال اجرا است، ادامه داد: وقتی زیرساخت‌ها آماده باشد، صنایع نیز به ملایر می‌آیند.

اسماعیلی اجرای نهضت ملی مسکن را یکی از اَبَر پروژه‌های این شهرستان دانست و بیان کرد: مساحت فعلی شهر ملایر ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار است که برای ۲ هزار هکتار نهضت ملی مسکن توافق کردیم و وسعت شهر ملایر دو برابر خواهد شد و در فاز نخست ۵۱۵ هکتار در قالب ۲ شهرک «ایمان و امید» در دست اجرا داریم.

وی ملایر را روی ریل پیشرفت و توسعه دانست و اظهار داشت: ملایر در برخی از نیازهای راهبردی کشور سهم‌های عمده دارد و نمونه بارز آن یک واحد شمش منیزیم است که ظرفیت تولید آن در سال ۶ هزار تُن است، در حالی‌که میانگین نیاز کشور در سال ۲ هزار و ۵۰۰ تُن است.

معاون استاندار همدان شمش منیزیم را در صنایع اصلی کشور راهبردی دانست و گفت: این واحد تولیدی در شهرک امام رضا(ع) دهه فجر امسال افتتاح می‌شود که یک طرح ملی است و بیش از ۲ برابر نیاز کشور در ملایر شمش منیزیم تولید می‌کند.

اسماعیلی تکمیل زنجیره تولید پوشک‌های بهداشتی در ملایر را از دیگر موفقیت‌ها برشمرد و بیان کرد: طرح توسعه این واحد با ۱۶ هزار میلیارد ریال اجرا شد که با تکمیل این زنجیره، ۳۰ درصد سهم بازار ایران به ملایر اختصاص یافت.

وی یادآور شد: طرح توسعه منسوجات استخوانی لاستیک دهه فجر پارسال افتتاح شد که سهم ما به ۳۰ درصد بازار ایران رسید.

فرماندار ویژه ملایر گفت: اولین سایت پرتو دهی غرب کشور که پارسال آغاز شد، دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود که کشاورزی و بهداشت و درمان ملایر را متحول می‌کند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی بزرگترین سرمایه‌گذاری تاریخ ملایر با ۸۰ هزار میلیارد ریال امسال آغاز شد که کارخانه تولید انواع و اقسام شیشه به خصوص شیشه خودرو است و صنایع بزرگ خودرو از هم اکنون قرارداد پیش خرید می‌بندند و حداقل برای هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در حوزه تجاری چند هزار میلیارد ریال پروژه در دست اجرا داریم که نمونه بارز آن مرکز تجارت بین‌المللی مبل و منبت با ۱۴ هزار میلیارد ریال زمین آماده است و در حال مذاکره با سرمایه‌گذار هستیم.

معاون استاندار همدان اجرای پروژه تجاری راستان، پلاک ۱۷، هلال احمر و زیرساخت‌های گردشگری متعدد را از دیگر دستاوردها و اقدامات برشمرد و افزود: اطمینان داریم که آینده از آنِ مردم ایران است و در نقاط مختلف کشور این اتفاقات خوب با مشارکت مردم و بخش خصوصی در جریان است.

اسماعیلی بیان کرد: حتما پیروزی نزدیک است و بخش مهمی از راه آمده‌ایم و با همه سختی‌ها، تهدیدها، تحریم‌ها و دشمنی‌ها امروز وضعیت به مراتب بهتر از ۱۰ و ۲۰ سال پیش است.

وی با بیان اینکه منکر گرانی و مشکلات نیستیم، اظهار داشت: ملت ایران فصل مهمی از راه را آمده و به آینده امیدوار و موفقیت‌ها سرعت بیشتری را رقم خواهد زد.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه یکی از عرصه‌هایی که باید وحدت و میهن‌پرستی خودمان را نشان هیم، صحنه بزرگ انتخابات ۱۴۰۲ است، ادامه داد: دشمنان در تلاش هستند که انتخابات را کمرنگ کنند.

اسماعیلی یادآور شد: انتخاب کدام شخص، حزب و جریان مهم نیست، مردم ایران فهیم و بالغ هستند و مهم برای ما اصل راهبردی مشارکت است و از هم اکنون باید تلاش و در مردم ایجاد امید و انگیزه کنیم و امیدواریم با تحقق اصل مشارکت حداکثری، روز تاریخی ثبت خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ بیش از هشت هزار معلول زیرپوشش اداره بهزیستی شهرستان ملایر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha