وزیر بهداشت: دولت سیزدهم دنبال ایجاد مراکز درمانی در مناطق کم برخوردار است

کرج - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از رویکردهای محوری دولت مردمی سیزدهم ایجاد و تجهیز مراکز درمانی در مناطق محروم و کم برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام عین اللهی شامگاه پنجشنبه در آستانه سفر رییس جمهوری به کرج در جریان بازدید از ۲ طرح درمانی این شهرستان اظهار کرد: افزایش تخت‌های بیمارستانی و تجهیز مراکز درمانی در مناطق کم برخوردار با جدیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: به منظور کاهش هزینه‌های درمانی افراد ساکن در مناطق محروم، سه دهک جامعه بدون داشتن دفترچه، بیمه شدند ‌و ۲ دهک دیگر نیز به تازگی بیمه شدند.

عین اللهی با بیان اینکه امشب بازدید مبسوطی از کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان امام حسین (ع) کرج صورت گرفت، اظهار کرد: پلی کلینیک خیر ساز نیز دایر شده که امید می‌رود تا یکماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: کلینیک تخصصی بیمارستان امام حسین (ع) با هزینه ۲۳۰ میلیارد ریالی خیر البرزی پورکاشانی ساخته و توسط دانشگاه تجهیز شده و به زودی به طور رسمی افتتاح می‌شود.

عین اللهی افزود: این کلینیک در سه طبقه و به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در قالب سه بلوک ساخته و تجهیز شده است.

وزیر بهداشت: دولت سیزدهم دنبال ایجاد مراکز درمانی در مناطق کم برخوردار است


وی ادامه داد: این طرح دارای ۴۵ اتاق پزشک، آزمایشگاه و تصویر برداری است که با نصب تجهیزات مورد نیاز تا یکماه آینده به مرحله بهره برداری می‌رسد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه این بیمارستان در محلی محروم دایر شده است، افزود: این بیمارستان دارای هشت تخت در بخش آی.سی.یو با تجهیزات به روز، سه اتاق عمل، ارتوپدی، جراحی در مجموع با ۲۰۵ تخت بیمارستانی است.

عین اللهی یادآور شد: بخش اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) دارای ۱۳ تخت است که امکان پذیرش بیماران تصادفی و دیگر بیماران داخلی را دارد و صریح اشغال تخت در این بیمارستان به ۸۷ درصد می‌رسد.

وی گفت: مجروحان سوانح رانندگی و تصادفی در صورت انتقال به مراکز درمانی باید به صورت رایگان مداوا شوند و هزینه این افراد از سوی بیمارستان پرداخت می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: یکی از برکت دومین سفر استانی رییس جمهوری به کرج بهره برداری از بیمارستان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در فردیس کرج است.

عین اللهی افزود: عملیات ساخت این بیمارستان از ۱۲ سال پیش شروع شده و یکی از مطالبات مردم فردی با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت، تکمیل این طرح بود.

وی اضافه کرد: پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم این طرح ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی است اما در ۲ سال گذشته میزان پیشرفت آن به ۱۰۰ درصد از نظر سازه ای و تجهیزات رسیده است.

رییس جمهور و هیات دولت روز جمعه ۱۷ آذرماه میهمان مردم البرز هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha