۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۴:۳۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85315395
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گفت وگوی شاه اردن و رئیس جمهور آمریکا درباره تحولات غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، شاه اردن و رئیس جمهور آمریکا تلفنی درباره آخرین تحولات غزه و برقراری آتش‌بس گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، عبدالله دوم شاه اردن در گفت وگوی تلفنی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواستار آتش بس فوری در غزه و حفاظت از جان غیرنظامیان شد.

شاه اردن در این گفت وگوی تلفنی بر اهمیت حفظ هماهنگی نزدیک و تلاش برای پایان دادن به جنگ و رسیدن به صلح در غزه تاکید کرد.

وی افزود: در صورت ادامه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، وضعیت انسانی بدتر خواهد شد.

پادشاه اردن بار دیگر با هرگونه تلاش برای کوچاندن اجباری فلسطینیان در داخل یا خارج از نوار غزه یا تلاش برای اشغال مجدد هر بخش از نوار غزه مخالفت کرد.

عبدالله دوم همچنین نسبت به هرگونه تلاش برای جداسازی کرانه باختری از نوار غزه که یک کشور فلسطینی را تشکیل می‌دهند، هشدار داد.

پادشاه اردن و رئیس جمهور آمریکا همچنین در مورد تحولات کرانه باختری و قدس اشغالی و لزوم حفظ آرامش با یکدیگر رایزنی کردند.

عبدالله دوم گفت که تشدید تنش‌ها از سوی رژیم صهیونیستی و خشونت شهرک نشینان افراطی علیه فلسطینی‌ها ممکن است درگیری را گسترش دهد و در کرانه باختری هرج و مرج ایجاد کند.

وی بر لزوم ایفای نقش آمریکا در ایجاد افق سیاسی برای رسیدن به صلح بر اساس راه حل دو کشوری در خصوص مساله فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha