عضو انصارالله: در صورت ایجاد تنش از سوی آمریکا درگیری‌ها گسترش می‌یابد

تهران- ایرنا- محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به عملیات نیروهای نظامی این کشور علیه کشتی‌های صهیونیستی گفت که در صورت ایجاد تنش از سوی آمریکا، دامنه درگیری‌ها گسترش می‌یابد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا از المیادین، البخیتی گفت: اتحاد قدرتمند محور مقاومت در سریع ترین زمان ممکن ضروری است.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله افزود: ما به عنوان کشورهای محور مقاومت باید عامل زمان را در این نبرد (غزه) درک کنیم.

وی اضافه کرد: ما پیش از این عملیات‌های نظامی در دریای سرخ و دریای مکران انجام داده‌ایم و آمریکایی‌ها می‌دانند که این تهدیدات بی‌ارزش است و اگر اقدام به ایجاد تنش کنند، دامنه درگیری‌ها گسترش می‌یابد.

البخیتی در پایان گفت: محور مقاومت می‌تواند آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را در مقابل دو گزینه قرار دهد یا توقف تجاوز و یا گسترش درگیری.

پیش تر جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرده بود: در شرایط کنونی بر مقابله با همه تهدیدها در دریای سرخ متمرکز هستیم.

پیش از این، شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از مقامات نظامی این کشور اعلام کرد در میان وقوع حملات موشکی اخیر انصارالله یمن، نیروی دریایی آمریکا در حال بررسی تقویت حفاظت از کشتی‌های تجاری در اطراف یک مسیر مهم کشتیرانی دریای سرخ است.

این رسانه آمریکایی روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: آمریکا در مورد تمهیدات افزایش امنیت در منطقه با اعضای گروه ضربت ترکیبی متشکل از ۳۹ کشور که وظیفه حفاظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را بر عهده دارد، گفت وگو کرده است.

نیروهای دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha