حضور تیم آرتام در لیگ تکواندو نوجوانان و چند خبر ورزشی از اردبیل

اردبیل- ایرنا- استان اردبیل هفته گذشته شاهد رخدادهای خوب و امیدوارکننده‌ای در حوزه ورزش و جوانان بود که از مهمترین آنها می‌توان به تلاش حضور تیمی با مدیریت بخش خصوصی به نمایندگی از این استان در لیگ تکواندو نوجوانان کشور اشاره داشت.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، استان اردبیل اگرچه پیشینه‌ای پربار و حرف‌های بسیاری برای گفتن در حوزه ورزش دارد اما پیش‌تر فعالیت‌های ورزشی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند همچنین توجه افکار عمومی و رسانه‌ها تنها به چند رشته انگشت‌شمار همچون کشتی، فوتبال و در نهایت وزنه‌برداری محدود بود.

البته در این میان سایر رشته‌ها مانند والیبال هم علاقه‌مندان ویژه و هواداران پای کار خود را حفظ کردند، تا اینکه به تدریج در سال‌های گذشته با توجه، حمایت و فعال‌سازی هیات‌های ورزشی در کنار ارتقای نسبی تجهیزات و اماکن ورزشی، فضا و فرصتی برای فعالیت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران مناسب‌تر شد.

با این وجود جز کارهای مقطعی کارخانه ذوب‌آهن و شهرداری اردبیل در تیم‌داری و توجه به تیم‌های پایه، فعالیت‌ها همچنان محدود و حضور تیم‌های ورزشی به نمایندگی از استان اردبیل در مسابقه‌های کشوری با افت و خیز و ناکامی بسیاری همراه بود.

در چنین شرایطی حضور باشگاه آرتام اردبیل به نمایندگی از استان در مسابقه‌های تکواندو قهرمانی کشور در رده سنی نوجوانان رخداد خوب و امیدوارکننده‌ای به‌شمار می‌رود که در کنار تقویت استعدادیابی و افتخارآفرینی می‌تواند به افزایش توجه به ورزش و تیم‌داری در رده‌های سنی پایه در استان هم منجر شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل که هفته پیش با همراهی رئیس و مشاور هیات تکواندو استان از این باشگاه بازدید داشت، حمایت همه جانبه خود از باشگاه‌های فعال به ویژه آرتام را برای حضوری قدرتمند در مسابقه‌ها و رویدادهای ورزشی کشوری اعلام کرد.

فرهاد حسنی در حاشیه این بازدید با اشاره به جذب ۲ مربی مطرح گفت: هماهنگی‌های بیشتر به منظور حضور قدرتمند تیم آرتام در رقابت‌های لیگ تکواندو کشوری انجام و راهکارهای آن بررسی شد.

تورج خوشروزی، رئیس هیات تکواندو استان اردبیل نیز با تقدیر از مدیریت باشگاه آرتام، تداوم حمایت‌های این مجموعه و خیران ورزشی از حوزه ورزش و به ویژه رشته تکواندو را خواستار شد.

تیم آرتام برای شرکت در لیگ نوجوانان تکواندو کشور در نهایت با نیلوفر صفریان و پروین کشاورز، ۲ نفر از مربیان تیم ملی تکواندو به توافق رسید و هفته گذشته قراردادی امضا کرد.

نماینده اردبیل طلای سبک کمبوکا را به گردن آویخت

هفته گذشته همچنین مسابقه‌های کاراته قهرمانی کشور در سبک کمبوکا برگزار شد که مهدی حسن‌نژاد، ورزشکار اردبیلی با شکست دادن همه رقیبان، در نهایت به جایگاه نخست رسید و با گردن‌آویز طلا به خانه برگشت.

حسن‌نژاد در این مسابقه‌ها که در سالن نیروی دریایی با میزبانی استان تهران برگزار شد، به نمایندگی از استان اردبیل در وزن منفی ۷۰ کیلوگرم شرکت کرده بود که در نهایت به مقام قهرمانی رسید.

افزون بر ۳۰۰ نفر کاراته کا از استان‌های مختلف کشور در این مسابقه‌ها شرکت کرده بودند و از استان اردبیل نیز ۱۵ ورزشکار در رقابت‌ها حضور یافتند؛ همچنین در پایان این رویداد ورزشی افرسیاب نورآذر به عنوان داور برتر معرفی شد.

۲ نقره و برنز مسابقه‌های کشتی فرنگی نوجوانان به اردبیل رسید

همچنین نمایندگان استان اردبیل در هفته‌ای که گذشت، در مسابقه‌های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان کشور شرکت کرده بودند؛ در نهایت ۲ کشتی‌گیر از شهرستان اردبیل به جایگاه‌های دومی و سومی رسیدند تا تیم با دست خالی به خانه بازنگردد.

اگرچه سایر کشتی‌گیران اردبیلی در این رقابت‌ها ناکام ماندند، اما محمدعزیزی در وزن ۶۰ کیلوگرم به نقره رسید و دانیال ایزدی در وزن ۹۲ کیلوگرم نیز گردن‌آویز برنز را کسب کرد.

همه فعالان ورزشی بیمه تامین اجتماعی می‌شوند

در خبری دیگر بر اساس امضای تفاهم‌نامه‌ای بین اداره‌کل ورزش و جوانان با سازمان تامین اجتماعی این استان تمامی فعالان حوزه ورزش و خانواده‌هایشان از جمله ورزشکاران، مربیان، کمک‌مربیان، داوران، مشاوران، سرپرستان، باشگاه‌داران، نیروهای خدمات و حمل و نقل از این پس زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در این زمینه گفت: یکی از وظیفه‌های این اداره‌کل حمایت از فعالان حوزه ورزش و ارایه خدمات و حمایت از آنهاست و در این زمینه نداشتن حمایت اجتماعی و بیمه‌ای از اصلی‌ترین دغدغه‌های فعالان این حوزه بود.

محمدعلی پهناور افزود: خوشبختانه با همکاری و حمایت سازمان تامین اجتماعی توانستیم به ‌منظور خدمت‌رسانی به جامعه ورزش و گسترش پوشش بیمه‌ای تفاهم‌نامه‌ای به امضا برسانیم تا افراد ۱۸ تا ۵۰ ساله‌ای که با هر عنوانی با باشگاه‌های ورزشی ارتباط شغلی دارند ولی فاقد بیمه هستند نیز زیر پوشش قرار بگیرند و از این خدمت ارزشمند استفاده کنند.

وی اظهار کرد: افراد بالای ۵۰ سال نیز در صورت اینکه معادل مازاد سال‌های بیش از ۵۰ سال، سابقه پرداخت حق بیمه قبلی نزد سازمان تامین اجتماعی داشته باشند، می‌توانند زیر پوشش این طرح قرار گیرند و افراد بیمه‌پرداز در این طرح با پرداخت سرانه درمان برای خود و افراد تحت تکفل، می‌توانند از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی نیز برخوردار شوند.

ثبت‌نام ۱۱۲ تیم برای شرکت در مسابقه‌های کارکنان دولت

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان اردبیل نیز اعلام کرد که از زمان صدور فراخوان تا کنون، ۱۱۲ تیم از استان برای شرکت در مسابقه‌های کارکنان دولت آمادگی خود را اعلام و نام‌نویسی کردند که از این نظر اردبیل در مقایسه با سایر استان‌ها در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.

ودود اسحق‌زاده در این زمینه گفت: این تیم‌ها که متشکل از کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل هستند، در رشته‌های والیبال، داژبال، شطرنج، تنیس روی میز، شنا، مهارت‌های چالشی و گل کوچک در ۲ بخش آقایان و بانوان حضور خواهند یافت.

وی افزود: مرحله مقدماتی این مسابقه‌ها با شعار «کارمند تندرست، کارمند اثربخش» از ۲۷ آذر آغاز می‌شود و ۹ دی پایان می‌یابد که تیم‌های برتر به مرحله کشوری مسابقه‌ها راه خواهند یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha