رییس جهاد دانشگاهی: پارک‌های علم و فناوری از صاحبان ایده حمایت می‌کند

کرج - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان البرز یکی از پارک‌های سرآمد کشور است، اعلام کرد: این پارک‌ها به صورت ویژه از صاحبان ایده حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن مسلمی نائنی روز جمعه در آیین افتتاح نخستین مرکز نوآوری و احیای واحدهای اقتصادی کشور که در پارک علم و فناوری البرز برگزار شد، اظهار کرد: بر همین اساس قرار است بخشی از زمین‌های پارک علم و فناوری البرز در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

وی بیان کرد: این اقدام بخشی از مشکل کمبود فضا و زیرساخت‌های مورد نیز تولیدکنندگان را رفع می‌کند و در نهایت به توسعه اقتصادی و اشتغالزایی بیشتر منجر می‌شود.

محدثه زارعی مدیرعامل مرکز نوآوری و احیای واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی کشور در این آیین گفت: این مرکز با هدف ایجاد و توسعه نوآوری در صنایع غذایی و فناوری‌های زیستی، با بهره‌گیری ازظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، فناوران و نخبگان کشور تاسیس شده است.
وی ادامه داد: شرکت توسعه و تولید قراردادی البرز با تشکیل یک شبکه گسترده از بازیگران زنجیره ارزش محصولات غذایی و زیستی، تلاش خواهد کرد تا چالش‌های موجود در ۲ طرف مخاطب را برطرف کند.
زارعی گفت : در ابتدا، شرکت‌های نوپا و فناور می‌توانند از خدمات این شرکت بهره‌مند شوند و با تولید بدون کارخانه و تولید قراردادی، شتاب‌دهی و توسعه کسب و کار، خود را تقویت کنند.

وی وظیفه این شرکت را نوآوری در صنایع غذایی و فناوری‌های زیستی با بهره‌گیری از ظرفیت دانش بنیان‌ها عنوان کرد و ادامه داد: شرکت توسعه و تولید قراردادی البرز امکان تحقیقات قراردادی، مدیریت نوآوری، افزایش بهره وری و رفع چالش های صنعت به واسطه فناوران را برای شرکت‌های صنعتی بزرگ فراهم می‌کند و افزون بر آن، ظرفیت خالی خطوط تولید آنها را نیز بهبود می‌بخشد.

مدیرعامل شرکت هم آفرینی البرز گفت: این شرکت با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کرده و نه تنها به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در اشتغالزایی و افزایش توان رقابتی صنایع مرتبط خواهد داشت.

رییس جمهور و هیات دولت در رساتای سفرهای استانی امروز جمعه مهمان مردم استان البرز هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha