۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85315672
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه نوشهر: شرکت در انتخابات بر همه واجب است

نوشهر - ایرنا- امام جمعه نوشهر گفت : شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری واجب و انتخاب نماینده اصلح بر همه لازم است.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمود مشایخ در نمازجمعه این هفته نوشهر افزود: شرکت در انتخابات وظیفه قانونی و شرعی ماست که باید انجام بدهیم و مردم باید شاخصه هایی را که رهبر معظم انقلاب در این مورد بیان می کنند آن ها را با کاندیداهای این رویداد سیاسی تطیبق دهند و هر کسی که به آن نزدیک تر است به او رای بدهند.

وی با بیان این که یک نماینده باید شجاع، مومن، کارآمد و دلسوز و التزام به قانون اساسی و اسلام داشته باشد، اظهارداشت: مردمی بودن دیگر ویژگی یک نماینده است یعنی وابسته به جریان قدرت و ثروت نباشد و خودش را از مردم بداند و در راستای منافع آنان حرکت کند و قیام و قعودش در مجلس به نفع مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد : نماینده مردمی کسی است که زد و بند نداشته باشد و برای رای گرفتن دست به کارهای خلاف نزند و اهل عمل باشد نه شعار. تراز نماینده مجلس در نظام جمهوری اسلامی شهید مدرس است که مومن، شجاع و دشمن ستیز بود.

خطیب جمعه نوشهر با اشاره به روز دانشجو تصریح کرد : تفکر ضد استکباری از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در کشورمان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، دانشجو بیدار و بیدارگر و مطالبه گر است، دانشگاه نباید محل تاخت و تاز احزاب سیاسی باشد.

وی بیان کرد : توقع مردم از دانشگاه و دانشجو ولایتمداری، وطن دوستی و خدمت به کشور است و دانشجو باید علمی بخواند که جهت دار باشد و با علمش به مردم و به کشورش خدمت بکند.

آیت الله مشایح در بخش دیگری به آغاز انتفاضه اول فلسطین در سال ۱۳۳۶ اشاره و اضافه کرد : فلسطینی در آغاز با سنگ اما امروز با موشک مبارزه می کنند و امروز هم هیچ حمایتی نمی شوند، آنان از روزی که احساس خودباوری کردند این انتفاضه را شروع کردند و تا الان به مبارزه خود ادامه می دهند.

وی گفت : اگرچه فلسطینی ها کشته می دهند اما صبر و مقاومت شان دنیا را مبهوت کرده و به طور قطع پیروزی با صبر و مقاومت است اگرچه آنان کشته می دهند اما پرچم شان در دنیا بالا رفته است.

امام جمعه نوشهر یادآور شد: اکنون جز محبوبیت مردم فلسطین در بین عامه مردم دنیا و جز نفرت به رژیم صهیونیستی در دنیا چیزی دیگری نیست و علت این که صهیونیست ها به وحشت افتادند این است که فهمیدند اگر اینبار فلسطینی ها پیروز شوند مرگ خودشان قطعی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha