امام جمعه اراک: ظرفیت خوبی از مفاخر و مشاهیر در استان مرکزی وجود دارد

اراک - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: ظرفیت خوبی از مفاخر، مشاهیر و بزرگان از زنان و مردان در این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی » عصر جمعه در آیین رونمایی از کتاب «ساکن خیابان ملک»، افزود: زنان در تربیت مفاخر و مشاهیر نقش موثری دارند.

وی با اشاره به ایام فاطمیه(س)، عنوان کرد: این بانوی فرهیخته برای زنان الگوی مناسب رشددهی و هویت بخش است.

امام جمعه اراک ادامه داد: اسلام روی مقوله خانواده و بانوان تاکید ویژه دارد و رسول مکرم اسلام به زنان و بانوان شخصیت داد و عظمت بخشید.

آیت الله دری نجف آبادی، با مقایسه زن در جامعه غربی و اسلامی، افزود: اسلام به زن جایگاه ویژه داد اما در غرب، زن در حاشیه قرار دارد و در بیشتر کشورهای غربی با زن به عنوان برده‌ برخورد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: زنان همواره در بخش‌های مختلف نقش آفرینی کرده‌اند اما نقش بانوان و مادران، برجسته‌تر از نقش پدران است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: در صورت کم‌توجهی به آسیب‌های اجتماعی، بحران به وجود می‌آید که رفع آن هزینه‌بر خواهد بود.

امام جمعه اراک: ظرفیت خوبی از مفاخر و مشاهیر در استان مرکزی وجود دارد

مفاخر استان مرکزی باید ادامه‌دار باشد

استاندار مرکزی هم در این آیین گفت: این استان رتبه اول در تنوع تولیدات صنعتی دارد اما در بخش اقتصاد فرهنگی، جای خالی احساس می‌شد که با راه‌اندازی مرکز رشد و فناوری و با کمک پارک علم و فناوری استان مرکزی این نیاز تامین شد.

«فرزاد مخلص الائمه» افزود: شخصیت نویسنده کتابی که رونمایی خواهدشد، برجسته است و معرفی خوبی از خانم جواهریان شده است.

وی بیان کرد: لازم است این اثر چندبار خوانده شود تا بتوان برداشت‌های خوبی از کتاب داشت.

استاندار مرکزی به معرفی مجموعه ماهور استان مرکزی پرداخت و افزود: ین استان به ماهورهایی در حوزه‌های مختلف، بیشتر نیاز دارد.

وی بیان کرد: ۲سال است گفتمان هویت در استان مرکزی شکل گرفته است و مفاخر و مشاهیر بخشی از عناصر هویتی هستند.

استاندار مرکزی گفت: مفاخر، فقط شامل افرادی که در گذشته زندگی کردند، نیست بلکه مفاخر کنونی در قید حیات نیز جز مفاخر و مشاهیر بشمار می‌روند.

مخلص الائمه افزود: استان مرکزی باید به پرورش مفاخر ادامه دهد و در این حوزه باقی بماند.

وی، به اهتمام جدی و توجه به مفاخر فعلی تاکید کرد و گفت: لازم است مراسمی برای بزرگداشت مفاخر در استان برگزار و از تمام مشاهیر استان تقدیر شود.

در این آیین پیام «حداد عادل» رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی پخش شد و از کتاب «ساکن خیابان ملک» به تألیف فاطمه بهبودی رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha