تکمیل بیمارستان یک هزار و ۱۰۰ تختخوابی ساری ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار می خواهد

ساری-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح بیمارستان یک هزار و ۱۰۰ تختخوابی واقع در ماهفروجک ساری، ‌میزان اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح را ۶۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

فرهاد غلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ساخت این بیمارستان با حمایت دولت، ‌ وزارت بهداشت، ‌ درمان و آموزش پزشکی و توسط سازمان مسکن و شهرسازی به عنوان مجری طرح در حال ساخت است.

وی ادامه داد:‌ بیمارستان مدنظر در سه گام اجرا می شود و با تخصیص اعتبار مورد نیاز گام های دوم و سوم این بیمارستان سال آینده به بهره برداری می رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت: تا پیش از این قرار بود ساخت این بیمارستان از محل تهاتر وزارت نفت تامین شود که به دلیل برخورد با موانع در این مسیر موفقیت حاصل نشد.

وی ادامه داد: برای ساخت این بیمارستان از طریق فاینانس در حال پیگیری هستیم که قرارداد اولیه و شرکت وام دهنده چینی انجام شده است.

به گفته غلامی در صورت تصویب این قرارداد و پیشنهاد دریافت فاینانس در شورای اقتصاد، ‌ این فاینانس باز می شود و با اعتبارات این خط اعتباری ساخت بیمارستان تکمیل می شود.

وی اظهار داشت: با تزریق اعتبار قطره چکانی کنونی پیش می شود تا این طرح تا ۲۰ سال آینده به بهره برداری نرسد اما با اختصاص فاینانس ساخت آن تسریع می یابد و یک طرح ارزشمند در حوزه درمان و گردشگری درمانی مازندران به شمار می رود.

تکمیل بیمارستانی یک هزار و ۱۰۰ تختخوابی ساری ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار می خواهد

به گزارش ایرنا، ‌ ساخت بیمارستان یک‌هزار و ۱۰۰ تختخوابی آیت الله طبرسی واقع در ماهفروجک از توابع شهرستان ساری از مصوبات نخستین سفر استانی دولت نهم بود که کلنگ آن در سال ۱۳۸۶ به زمین زده شد. بر اساس وعده‌ای که مسوولان وقت داده بودند قرار بود این بیمارستان ظرف ۲ سال تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری شود ولی با گذشت بیش از ۱۵ سال از آغاز اجرا اما این طرح اکنون در مجموع سه گام پیشرفت فیزیکی آنچنانی ندارد.

این بیمارستان در زمینی به وسعت بیش از ۱۴ هکتار در حال ساخت است و به عنوان یکی از بزرگترین بیمارستان های بزرگ کشور در صورت تکمیل می‌تواند جهش خوبی در حوزه گردشگری سلامت، درمانی، خدماتی و پژوهشی مازندران به وجود آورد و همچنین قرار است در صورت تکمیل این طرح برای جذب دانشجویان خارجی و همچنین هوشمندسازی بیمارستان با فناوری روز جهان اقدام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha