شهرداران هنگام صدور پروانه ساخت مجتمع‌های مسکونی سرانه‌های آموزشی را لحاظ کنند

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: یکی از موارد مهمی که باید مدنظر قرار گیرد؛ ایجاد مجتمع‌های مسکونی در نقاط مختلف است، شهرداری ها هنگام صدور پروانه‌های ساخت برای انبوه سازان مسکن سرانه‌های آموزشی را لحاظ کنند.

به گزارش ایرنا، مهدی باب الحوائجی روز شنبه در نشست با اعضای هیات مدیره مجمع خیران مدرسه ساز شهرستان ری با اشاره به لزوم جلوگیری از ساخت و سازهای بدون برنامه ریزی در این حوزه اظهار داشت: در بحث ساخت و ساز مدارس نیاز به طراحی و ایجاد یک اطلس عمرانی بسیار ضروری است.

وی بر لزوم نقش آفرینی هرچه بیشتر مجمع خیران در ایجاد زیرساخت ها و توسعه عدالت آموزشی در شهرستان خاطرنشان کرد: باتوجه به رشد جمعیت و افزایش وسعت فضاهای شهری و روستایی نیاز به ساخت و ایجاد فضاهای آموزشی از جمله مدارس همواره احساس می شود که به دلیل محدودیت در منابع و امکانات دولتی، بهره گیری از ظرفیت های خیران در این حوزه بسیار راهگشا است.

این مسئول افزود: در بحث ساخت و توسعه مدارس و فضاهای آموزشی نیازمند ایجاد یک ساز و کار واحد جهت جلوگیری از ساخت و سازهای بدون برنامه ریزی می باشیم که در این راستا مجموعه آموزش و پرورش می بایست نسبت به نیازسنجی مناطق مختلف شهری و روستایی اقدام و با طراحی اطلس آموزشی شهرستان به توزیع امکانات و منابع متناسب با نیازهای جمعیتی و سرانه های آموزشی اقدام کند.

ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان ری در طول یکسال گذشته و اعلام آمادگی این مجموعه جهت همکاری با شورای آموزش و پرورش با هدف افزایش سرانه های آموزشی در سطح شهرستان از مهمترین موضوعات مطرح شده توسط اعضای هیأت مدیره مجمع در این جلسه بوده است.

شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.

شهرستان ری با پنج بخش و یک میلیون جمعیت در جنوب پایتخت واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha