رفع مشکل آبگرفتگی معابر شهر باشت در دولت سیزدهم+ فیلم

گچساران- ایرنا - آب‌گرفتگی معابر یکی از صحنه‌های پرتکرار در روزهای بارانی در باشت بوده که برای نخستین بار در دولت سیزدهم برای رفع این مشکل چاره اندیشی شد و عملیات ساخت کانال های دفع آبهای سطحی شهر باشت اجرایی شد.

به گزارش ایرنا،شهرستان ۲۶ هزار نفری باشت یکی از شهرهای تاریخی و گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد است که با داشتن ظرفیت های فراوان در برخی از زمینه ها در محرومیت بسر می بردند اما با تلاش و اهتمام ویژه دولت سیزدهم و اجرای طرح های مهم و کلان هم اکنون بر روی ریل توسعه قرار گرفته است.

هر سال در فصل بارندگی معابر شهر باشت دچار آبگرفتگی شدید می شد و در برخی مواقع علاوه بر خسارت های مالی زیاد موجب تصادفات متعدد می شد که با پیگیری های لازم از سوی متولیان امر و کمک ویژه دولت سیزدهم گره این معضل با اجرای طرح احداث کانال دفع آبهای سطحی تا حدودی برطرف شد.

در دور دوم سفر رییس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد ، عملیات فاز نخست طرح احداث کانال دفع آبهای سطحی این شهرستان آغاز و هم اکنون تکمیل شده است اما به دلیل نبود اعتبار ،عملیات فاز دوم این طرح اجرایی نشده و چشم انتظار مسئولان برای تخصیص اعتبار است.

به گفته کارشناسان در صورت اجرا نشدن فاز دوم طرح ساخت کانال های دفع آبهای سطحی شهر باشت ،شهروندان باشتی در زمان بارندگی با بحران آبگرفتگی در معابر شهر شهر باشت مواجه می شوند.

تکمیل فاز نخست ساخت کانال های دفع آبهای سطحی

شهردار باشت گفت: طرح احداث کانال دفع آبهای سطحی این شهر با هدف جلوگیری از تجمع آبهای سطحی و هدایت و دفع آبهای سطحی برای نخسیتن بار در دولت سیزدهم در این شهرستان اجرا شد.

سید رضا حسینی افزود: این عملیات با هدف هدایت آبهای سطحی مسیر و جلوگیری از تجمع نزولات آسمانی به طول ۲ کیلومتر در چند مسیر در مرحله اجراست.

وی ارتفاع این طرح عمران شهری را ۱.۲ متر ذکر کرد و گفت: عملیات اجرایی این طرح در دور دوم سفر رییس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و هم اکنون فاز نخست این طرح با اعتبار بیش از ۸۰ میلیارد ریال بطول یکهزار متر مربع اجرا شده است.

حسینی افزود: این طرح از چهارراه کتاب تا ورودی این شهر (ابتدای جاده روستای تل مویزی) اجرا خواهد شد و در صورت تخصیص اعتبارات مشکل دفع آبهای سطحی شهر باشت برطرف خواهدشد.

وی ابرازکرد: فاز نخست این طرح بر اساس وعده های داده شده قبل از فصل بارندگی به اتمام رسیده و هم اکنون فاز دوم این طرح به دلیل نبود اعتبار اجرایی نشده است.

هدف از اجرای این طرح

شهردار باشت گفت: هدایت و دفع آبهای سطحی همواره یکی از دغدغه های مهم مردم بوده و شهرداری در جهت بهبود آن به خوبی گام برداشته است.

حسینی هدف از اجرای این طرح عملیاتی را دفع و هدایت آبهای سطحی در زمان بارندگی، کاهش خطرات احتمالی، کنترل سیلاب و ارتقا سطح کیفی و ایمنی معابر ، حفظ بهداشت محیط زیست، رفاه و آسایش شهروندان و توسعه زیرساختهای شهری اعلام کرد.

وی ابرازکرد: همچنین طرح کانال دفع آبهای سطحی و سیلاب منطقه "ملک آباد " شهر باشت با اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال اجرا شد.

حسینی ادامه داد: خدمت رسانی به شهروندان و توسعه متوازن از رویکردهای مهم مدیریت شهری است که بر این اساس هدایت آب های سطحی جهت رفاه حال شهروندان در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

فاز دوم کانال های دفع آبهای سطحی شهر باشت در انتظار اعتبار

شهردار باشت گفت: فاز دوم طرح کانال های دفع آبهای سطحی مرکز شهر باشت نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تخصیص اعتبار اجرا خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه بعد از اجرا و تکمیل این طرح ، کانال‌های دفع آبهای سطحی شهر باشت بصورت گریتینگ سر پوشیده خواهد شد افزود: فاز دوم این طرح در صورت همت مسئولان مربوطه و تخصیص اعتبارات بطول ۸۰۰ متر اجرا خواهد شد.

رفع مشکل آبگرفتگی معابر شهر باشت در دولت سیزدهم+ فیلم

وی تصریح کرد: به منظور بهره گیری از سطح کانال ها و برنامه ریزی انجام شده روی کانال های گلدان با گل و درختان بوته ای گذاشته خواهد شد.

تقاضای مردم و متولیان امر از دولت برای تامین اعتبار

هر ساله فعال شدن سامانه بارشی ،خیابان ها و معابر شهر باشت دچار ابگرفتگی می شود و با پیش‌بینی بارندگی مردم نگران جاری شدن سیل در خیابان‌های شهر هستند.

شهروندان باشتی می گویند :در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی برای مهار آب‌های سطحی در این شهرستان انجام گرفته و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و اجرای کانال‌های دفع آب مشکلات آب‌گرفتگی در سطح شهر کمتر از گذشته شده ولی با اجرایی نشدن فاز دوم این طرح هنوز هم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

آنها می گویند: از متولیان امر انتظار می رود با تامین اعتبار و اجرایی شدن فاز دوم طرح کانال دفع آبهای سطحی اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز آب‌گرفتگی در سطح شهر را در دستور کار قرار دهند.

شهرستان ۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha