۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85316587
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه مساله اصلی کردستان با همفکری نخبگان استخراج شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: انتخاب سه عنوان مساله اصلی استان باید با نظر مدیران، نخبگان و معتمدان انجام شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز شنبه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت و کمیته بهره وری استان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، مساله اصلی کردستان را انباشتگی مسائلی که در زمان خودش حل نشده است؛ خواند و گفت:  در این چارچوب باید مهمترین و مرتبط ترین مسایل با زندگی مردم شناسایی شوند.

وی اضافه کرد: از آنجا که شورای تحول اداری و بهره‌وری با نتیجه کار همه ما در ارتباط است بنابراین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار کردستان با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل نارضایتی مردم از سیستم اداری به عدم بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی برمی‌گردد اضافه کرد: زمانی که شاخص‌ها، اهداف و رویکردها مشخص است ولی با این وجود مطلوب مدنظر محقق نمی شود بیانگر وجود مشکل در نظام‌بهره‌وری است.

استاندار کردستان بر توجه ویژه به بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: از نقص و ضعف‌ها در فرآیند اداری نباید غافل شد و باید همواره برای دستیابی به موفقیت نقاط ضعف رصد و برطرف شود.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه ارزیابی مستمر و توجه به شاخص‌های بهره‌وری حائز اهمیت است، یادآور شد: لازمه دستیابی به کار ماندگار و کسب رضایت‌ مردمی؛ توجه به بهره‌وری است.

وی با بیان اینکه عده‌ای کار ماندگار را فقط ویژه پروژه‌های عمرانی می‌دانند در حالیکه این نوع فعالیت در هر دوره‌ای انجام خواهد شد، گفت: اگر سنت حسنه‌ای در نظام اداری ایجاد شود و استمرار یابد به نوعی انجام کار ماندگار است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه ارتقای بهره‌وری با انجام کارصحیح رابطه مستقیم دارد، یادآور شد: برای افزایش آگاهی و اطلاع مدیران دستگاه های اجرایی استان نسبت به موضوع و آیین نامه تحول اداری و بهره‌وری، دوره آموزشی برگزار شود.

سه مساله اصلی کردستان با همفکری نخبگان استخراج شود

تعیین سه مسئله اصلی کردستان با استفاده از سندآمایش

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه آیین نامه شورای راهبری توسعه مدیریت دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۳۹۳ به تصویب رسید، گفت: اکنون تغییراتی هم در عنوان و هم در مفاد این آیین نامه ایجاد شده است.

اکبر محمدی با بیان اینکه این شورا به شورای راهبری تحول اداری تغییر نام پیدا کرده است، ادامه داد: در ذیل این شورا کمیته‌های تخصصی شامل مدیریت عملکرد و بهره‌وری، سرمایه انسانی، ساختار،نوآوری و تحول اداری هوشمند، سلامت اداری، فرهنگ سازمانی و صیانت از حقوق مردم تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در ماده‌های هفت و هشت آیین نامه جدید این شورا وظایف شورای راهبری تحول اداری و دستگاه‌های وابسته مشخص شده است، بیان کرد: بررسی و تایید عوامل بروز تخلف و فساد اداری و برنامه ریزی به منظور رفع عوامل شناسایی شده، رصد و پایش میزان رضایت مردم از خدمات ارائه شده توسط دستگاه و اتخاذ تدابیر لازم برای رفع عوامل نارضایتی از جمله وظایف مشترک شورای راهبری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اظهار کرد: در این شورا باید سه مسئله اصلی استان را احصا و اعلام و سپس برنامه اجرایی آنها را تهیه کنیم.

محمدی با بیان اینکه برای تهیه این برنامه از اسناد بالادستی به ویژه سند آمایش بهره خواهیم گرفت، ادامه داد: براساس قانون برنامه هفتم ۲.۵ درصد از هشت درصد رشد اقتصادی باید از طریق ارتقای چرخه بهره‌وری در استان های محقق شود لذا باید مدیران استان نسبت به اجرای مصوبات این شورا نهایت اهتمام را داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha