۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85316664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات ساخت مجموعه فرهنگی حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ در شلمچه آغاز شد

آبادان – ایرنا – عملیات ساخت مجموعه فرهنگی حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ علیه السلام در شلمچه شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان و جمعی از مسولان محلی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مجموعه فرهنگی حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ علیه السلام با ۳۰ هزار و ۲۵ متر مربع با ۲ باب سوله به منظور استراحت زائران اربعین به همراه آشپرخانه و ساختمان خدمات درمانی ۲ طبقه ساخته خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز در آیین آغاز عملیات اجرایی این مجموعه، ایجاد فضای لازم برای حرکت و استراحت زائران اربعین حسینی در مرزهای خوزستان به خصوص شلمچه را مورد تاکید قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی‌فرد افزود: ایجاد فضای استراحت و درمانی با توجه قرار گرفتن ایام اربعین در فصل گرم سال بسیار حائز اهمیت است و نیاز است از هم اکنون برای فراهم‌سازی امکانات تلاش مضاعف انجام شود.

وی اظهار کرد: اقدامات اجرایی و فرهنگی قبل از آغاز مراسم اربعین بسیار حائز اهمیت است و شهرداری شیراز در اربعین سال آینده امکانات بهتری به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه ارائه می‌کند.

این مرکز فرهنگی خدماتی قرار است تا اربعین حسینی ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
در اربعین سال‌جاری ۲ میلیون و ۵۰۳ هزارو ۶۵۸ تردد در پایانه‌های مرزی خوزستان ثبت شده است.

مرزهای شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرگاه مهم‌ تردد زائران اربعین هستند.گذرگاه اربعین حسینی شلمچه در ۲۰ کیلومتری خرمشهر و ۱۵ کیلومتری بصره عراق واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha