زمین‌های جدید به ۲۵۸ روستای هرمزگان الحاق شد

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: در راستای تحقق طرح نهضت ملی مسکن زمین‌های جدید به ٢۵٨ روستای استان الحاق شد تا روند واگذاری زمین به متقاضیان ساخت واحدهای مسکونی در این روستاها تسهیل شود.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز یکشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، از توجه ویژه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در قالب طرح‌های هادی در روستاها اشاره کرد و افزود: با الحاق زمین، زمینه ساخت منزل در این روستاها فراهم شده و فرآیند واگذاری زمین به متقاضیان روستایی به سرعت انجام می‌شود.

وی بیان کرد: دراین نشست مصوب شد تا پنج‌هزار و ۷۶ هکتار زمین به محدوده‌های طرح هادی این روستاها الحاق شود تا بتوانیم زمین لازم را در اختیار متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن قرار دهیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین با تصویب الحاق زمین به محدوده چند شهر نیز اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت، زمین به میزان کافی در استان آماده شده و مساله ای در این زمینه وجود ندارد.

دوستی با اشاره به بازنگری در طرح ارائه شده در خصوص جمعیت ساکن در مناطق سکونتگاه‌های غیررسمی داخل محدوده شهر گفت: این طرح چون جامعیت کافی نداشته، باید مورد بررسی قرار گرفته و طبق آیین نامه‌های موجود محدوده‌های بیشتری به طرح اضافه و برای اصلاح این مناطق اقدام کرد.

طرح توسعه جزیره هرمز و نخل ناخدا نیاز به بازنگری دارد

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه طرح کلی مورد نظر برای توسعه جزیره هرمز و نخل ناخدا نیاز به بازنگری و اصلاح دارد، گفت: طرحی که در این نشست ارائه شد با آنچه مورد انتظار است، تفاوت دارد، باید در این طرح‌ها بتوان با ظرافت خاصی بهترین زیرساخت‌ها و امکانات را برای جذب گردشگر فراهم آورد.

دوستی یادآورشد: نیاز است طرح مورد بازنگری قرار گرفته و در نشست آینده شورای برنامه ریزی استان مجدد با حضور مشاورن طرح ارائه شود و در این نشست کلیات طرح توسعه بندر شهید حقانی مصوب شد.

وی همچنین به مساله ساماندهی صنوف مزاحم در شهر بندرعباس اشاره کرد و گفت: وجود این صنوف مزاحم در شهر به‌ویژه در خیابان‌هایی که بار ترافیکی زیادی دارند، سبب تشدید وضعیت ترافیکی شده و آلودگی‌هایی نیز برای شهر به‌وجود می‌آورند.

وی تصریح کرد: در این طرح، این صنوف ساماندهی شده و با هدایت آن‌ها به محلی مناسب با طراحی جامع زمینه فعالیت این صنوف در محدوده خارج از شهر بندرعباس فراهم و مصوب شد.

در این نشست چندین دستورکار از جمله بررسی و تصویب ضرورت توسعه زیرساخت‌های مسافری و گردشگری دریایی در استان هرمزگان با محوریت و اولویت توسعه بنادر شهید حقانی، هرمز و نخل ناخدا، بررسی و تصویب جمعیت ساکن در مناطق سکونتگاه‌های غیررسمی داخل محدوده شهر، بررسی و تصویب تعیین کاربری صنوف مزاحم در بندرعباس، کارخانه جدید تولید شوینده‌ها، شهرک صنفی جاسک و شیوه تقسیم بیش از ۱۲ ‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات و گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی و همچنین الحاق زمین به محدوده چند شهر و روستا مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha