یکهزار هکتار زمین به شهر بندرعباس الحاق شد 

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: در راستای تسریع در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، یکهزار هکتار زمین به شهر بندرعباس الحاق شد.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان، اظهار کرد: طی یکسال گذشته با پیگیری‌های مستمر در شورای عالی معماری و شهرسازی، بیش از سه‌هزار هکتار زمین در استان الحاق می‌شود که الحاق یکهزار هکتار آن از امروز سوم آبان‌ماه در شهر بندرعباس محقق شده است.

وی، الحاق اراضی به محدوده شهرها را کاری بزرگ قلمداد کرد و گفت: این امر به توسعه شهرها در آینده کمک خواهد کرد و تلاشمان در الحاق اراضی این بوده که نیاز بلندمدت شهرها به زمین را درنظر بگیریم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در بررسی مصوبات نشست پیشین شورای مسکن استان نیز با بیان اینکه حدود پنج هزار مددجوی بهزیستی شامل زنان سرپرست خانوار، معلولان سرپرست خانوار و خانواده ایتام، بدون مسکن هستند، گفت: یکی از موضوعات موکدی که همه مدیران باید پای کار بیایند، کمک به صاحب‌خانه کردن این قشر است.

دوستی با بیان اینکه بیشتر مددجویان در تامین آورده اولیه ۴۰۰ میلیون ریالی با چالش روبرو هستند، بیان‌کرد: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فرآیندی برای اعطای تسهیلات ویژه جهت کمک به این خانواده‌ها تعریف و اجرایی کند.

رییس شورای مسکن استان هرمزگان، همچنین با اشاره به درخواست فرماندار و مردم بندرخمیر مبنی بر تغییر منازل احداثی در نهضت ملی این شهر از چهار طبقه به ۲ طبقه، گفت: این موضوع مورد موافقت قرار گرفته است که هدیه‌ای برای مردم این منطقه خواهد بود.

استاندار هرمزگان، با تاکید بر لزوم انتخاب پیمانکارانِ قوی در نهضت ملی مسکن، خاطرنشان‌کرد: از این پس پیشرفت متوسط هفتگی در هیچ یک از بخش‌های نهضت ملی مسکن نباید کمتر از سه درصد باشد و همه موظف‌اند تلاش خود را برای تحویل هرچه سریع‌تر منازل به مردم مضاعف کنند.

۶۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن از سوی دولت سیزدهم برای استان هرمزگان تکلیف شده است که با وجود محدودیت‌ها، احداث مسکن در این استان هرمزگان طبق برنامه پیش می‌رود و با روند فعلی تما این واحدها در این دولت مردمی تحویل مردم خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha