۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 85317600
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون پژوهش دانشگاه تهران: پژوهانه اعضای هیات علمی ۳ برابر شد 

تهران- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از سه برابر شدن گرنت اعضای هیات علمی این دانشگاه خبر داد و گفت: از طریق اتوماسیون توانستیم ۵۰ درصد این گرنت را در اختیار اساتید قرادهیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، مهدی فکور روز یکشنبه در سی و دومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران که در کتابخانه این دانشگاه برگزار شد، افزود: سال ۱۴۰۰ سال برنامه ریزی و ایجاد ساختارهای جدید در معاونت پژوهشی دانشگاه تهران و سال ۱۴۰۱ اخذ مجوزهای لازم و بسترسازی برای ایجاد شرایط مناسب در حوزه پژوهش در فناوری بوده است.

وی یادآور شد: هیات امنای دانشگاه تهران آیین نامه های خوبی را در اختیار معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه قرار داده است که از امسال ثمرات آن را مشاهده خواهیم کرد. پژوهانه (گرنت) اعضای هیات علمی دانشگاه تهران تا سقف سه برابر افزایش یافته است، روال و دستورالعمل آن امسال ابلاغ شد و از طریق اتوماسیون توانستیم ۵۰ درصد این پژوهانه را در اختیار اساتید قرار دهیم، سامانه های دست و پاگیر در این زمینه بود جمع شد.

معاون دانشگاه تهران تصریح کرد: آیین نامه مالکیت معنوی باردیگر بررسی و تصویب تصویب شد و در اختیار دانشگاهیان قرار گرفت. آیین نامه مالکیت معنوی الزام برای دانشگاهی است که می‌خواهد از علم، تولید ثروت کند و اعتقاد ما هم بر این است که اگر یک دانشگاه بخواهد تولید ثروت کند راه آن پژوهش و فناوری است.

فکور افزود: حمایت از رساله‌ها و پایان نامه‌ها امسال نام آن را به اختصار پارسا گذاشته ایم و امروز رونمایی از این سامانه را خواهیم داشت. همچنین افزایش گرنت حمایت از پژوهشگران و دانشجویان حداقل ۱۰ برابر شده است و تامین اعتبار آن صورت گرفته و از طریق سامانه در دو موضوع پژوهش و فناوری حمایت های ویژه‌ای را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که دارای حمایت از صنایع و موسسات مختلف هستند در مرکزی تحت عنوان مرکز پارسا گرداوری و حمایت کنیم تا صنایع مختلف ببینند که دانشجویانی که برای انها کار پژوهشی انجام می دهند روال پیشرفت انها به چه صورت است. همچنین اساتید را در این مراکز دعوت می‌کنیم.

معاون معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران ادامه داد: در حال حاضر سه قرارداد مادر تدوین شده است که ذیل این قراردادها حمایت از موضوعات پژوهش و فناوری انجام می‌شود و مبالغ این حمایت‌ها هم قابل توجه است، این قراردادها که با فولاد، همراه اول و سازمان فضایی امضا شده، به کارتابل تمام اساتید ارجاع شده است.

فکور تصریح کرد: معاونت پژوهشی دانشگاه تهران ظرفیت بسیار خوبی را دارد اما تاکنون مغفول مانده بود، مجوز پژوهشگاه را هیچ دانشگاهی به جز دانشگاه تهران ندارد که این مجوز احیا شد و در هیات امنا قوانین و آیین نامه‌های مرتبط با آن تصویب شد. روندی که برای تاسیس و انحلال موسسات نوع ۳، موسساتی که دارای حامی هستند در این قسمت بسیار تسهیل شد.

به گزارش ایرنا، سی و دومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران به مناسبت هفته پژوهش امروز با حضور رییس و مسوولان این دانشگاه برگزار شد.

در این جشنواره دکتر جواد فرهودی استاد دانشکده کشاورزی، دکتر محمود موسوی مشهدی استاد دانشکده مهندسی مکانیک و دکتر محمد خبیری استاد دانشکده علوم ورزشی و تندرستی به عنوان پژوهشگران پیشکسوت نمونه و دکتر محمدمهدی عزیزی استاد دانشکده شهرسازی، دکتر عباسعلی گایینی استاد دانشکده علوم ورزشی و تندرستی، دکتر محمود امید استاد دانشکده کشاورزی، دکتر فریبرز جولای استاد دانشکده مهندسی صنایع، دکتر عباس کریمی استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی و دکتر اکرم پورشمس استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان پژوهشگران برجسته سی‌ودومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران معرفی و تجلیل شدند.

گروه دیگری از اساتید دانشگاه تهران که با حضور دکتر سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران، دکتر مهدی فکور، دکتر محمود کمره‌ای و دکتر مهدی شهبازی اعضای هیات رئیسه دانشگاه تهران و دکتر علی‌اکبر موسوی موحدی استاد ممتاز دانشگاه تهران تجلیل شدند، شامل دکتر علی‌اصغر پورعزت استاد دانشکده مدیریت دولتی و علوم سازمانی، دکتر علی‌اکبر علیخانی دانشیار دانشکده مطالعات جهان، دکتر سعید نظری توکلی استاد دانشکده الهیات و معارف اسلامی، دکتر محمدرسول آهنگران استاد دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی، دکتر کیوان صالحی دانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دکتر مرتضی آغباشلو دانشیار دانشکده کشاورزی و دکتر عطاءالله طالعی‌زاده استاد دانشکده مهندسی صنایع به عنوان پژوهشگران نمونه و دکتر حامد کبریایی دانشیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دکتر علیرضا محمودیان استادیار موسسه ژئوفیزیک، دکتر مهدی قربانی استاد دانشکده منابع طبیعی، دکتر حسین اسماعیلی دانشیار دانشکده دامپزشکی، دکتر حسین کرمی دانشیار دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی، دکتر جواد حق‌گو دانشیار دانشکده معارف و اندیشه اسلامی، دکتر میرمسعود سید فخرآبادی استادیار دانشکده مهندسی مکانیک، دکتر مجید سعیدی دانشیار دانشکده شیمی و دکتر محمدرضا فتحی دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشکدگان فارابی به عنوان پژوهشگران جوان نمونه دانشگاه تهران بودند.

مجریان برتر ارتباط با صنعت و جامعه نیز در سی‌ودومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران مورد تقدیر گرفتند که دکتر سروش مدبری دانشیار دانشکده زمین‌شناسی، دکتر آرش قلیان چی لنگرودی استاد دانشکده دامپزشکی، دکتر شهاب‌الدین کرمانشاهی استادیار دانشکده شهرسازی، دکتر مهدی قراباغی دانشیار دانشکده مهندسی معدن، دکتر محمد مرادی دانشیار دانشکده حسابداری و علوم مالی، دکتر مهدی پیری استادیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی و نوشین فهیم‌فر استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در این گروه از برگزیدگان معرفی و تجلیل شدند.

دکتر علیرضا رضائی دانش‌آموخته دانشکده مهندسی متالورژی و مواد، دکتر آیدین رحیم طایفه دانش‌آموخته دانشکده دامپزشکی، دکتر علیرضا سلطان‌زاده دانش‌آموخته دانشکده معماری، دکتر محمد کریمی فیروزجایی دانش‌آموخته دانشکده جغرافیا، دکتر آیدا شمالی دانش‌آموخته دانشکده فناوری کشاورزی، دکتر مریم فولادی دانش‌آموخته دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دکتر احسان ربیعیان دانش‌آموخته دانشکده کشاورزی به عنوان صاحبان رساله‌های نمونه مقطع دکتری دانشگاه تهران شناخته شدند.

گلریز مهردار قائم‌مقامی دانش‌آموخته دانشکده حقوق و علوم سیاسی، نیکا رنجبر دانش‌آموخته دانشکده زیست فناوری، فرهاد بهزادی دانش‌آموخته دانشکده فناوری کشاورزی، الیاس سلیمان دانش‌آموخته دانشکده مهندسی مکانیک و پوریا طهماسبی دانش‌آموخته دانشکده هنرهای تجسمی نیز نام‌شان در حوزه پایان‌نامه‌های نمونه در مقطع کارشناسی ارشد ثبت شد.

در سی‌ودومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، برای اولین بار کارفرمایان برتر ارتباط با صنعت و جامعه معرفی و تجلیل شدند که دکتر محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و دکتر ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در این حوزه معرفی شدند. همچنین دکتر محمدعلی آرون دانشیار دانشکده فنی کاسپین نیز شایسته عنوان استاد فناور برگزیده و دکتر مسعود اسدپور مدیرعامل شرکت مشاوران مدیریت هما پلاس هم شایسته عنوان شرکت فناور برگزیده شدند.

معرفی آزمایشگاه نمونه، کتابخانه نمونه، کارشناس پژوهشگر نمونه، کارشناس پژوهشی اجرایی نمونه، مدیر پژوهشی نمونه و موسسه پژوهشی نمونه از دیگر بخش‌های معرفی برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه تهران است که برگزیدگان این بخش‌ها در سی‌ودومین دوره جشنواره پژوهش و فناوری به ترتیب دکتر علی‌اکبر صبوری مدیر آزمایشگاه بیوترمودینامیک مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک، علی لفطه مدیر کتابخانه دانشکدگان علوم، دکتر خدابخش گودرزوند چگینی کارشناس آزمایشگاه دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی، مهدی بیروتی رئیس اداره امور پژوهشی و ارتباط با صنعت و جامعه دانشکدگان فارابی، دکتر شهرام جمشیدی از دانشکده دامپزشکی و دکتر علی وطنی رئیس موسسه تحقیقاتی گاز طبیعی مایع LNG در این عرصه‌ها معرفی و تقدیر شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha