۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85317670
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه اهواز: بانوان در جمهوری اسلامی منشاء خیر و برکت هستند

اهواز - ایرنا - امام جمعه اهواز با تاکید بر هوشیاری قشر جوان جامعه گفت: همواره بانوان در جمهوری اسلامی منشاء خیر و برکت هستند و می توانند در رشد و تعالی جامعه تاثیرگذار باشند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد روز یکشنبه در اجتماع دختران فاطمی که در مصلی اهواز برگزار شد اظهار کرد: امروزه زنان به عنوان‌ محور خیلی از مسائل، می توانند منشا خیر و برکت باشند.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن چهار زن را به عنوان الگوی رفتاری معرفی کرده که اولین آنها حضرت فاطمه (س) بوده و سپس حضرت خدیجه، مریم و آسیه هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به نقش زنان در برهه های زمان گفت: پس از حادثه عاشورا، ماموریت اصلی بر دوش حضرت زینب (س) بود و ایشان در حفظ اسلام نقش ارزنده ای داشت.

وی افزود: استکبار جهانی زن را به عنوان یک ابزار و کالا دانسته که با سواستفاده کردن از آنها، به دنبال تحقق اهداف شومی است.

امام جمعه اهواز گفت: در غره تعداد زیادی زن و کودک بی گناه را قتل عام کردند اما صدای غرب در نمیامد؛ آیا این حقوق بشر است.

وی با اشاره به دید گسترده اسلام به زن و اهمیت آن در جامعه افزود: امروز تعداد دانشجویان و محصلان دختر کشور نسبت به قبل از انقلاب بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

موسوی فرد گفت: ما نیز قبول داریم که زن می‌تواند در کنار مرد خدمت رسانی کند اما باید حریم عفاف و حجاب رعایت شود.

وی افزود: امروز می خواهند حجاب را از زن ما بردارند از طرفی تمام مسائل کشور را به حجاب و عفاف ربط می دهند. امروزه در کشورهای پیشرفته‌ای مثل فرانسه، زن بی گناه مورد تجاوز قرار می گیرد اما اعتراض و واکنشی صورت نمی گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha