نقش شورای فرهنگ عمومی در حل مشکلات اجتماعی بی‌بدیل است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نقش شورای فرهنگ عمومی در تدوین برنامه‌های کاربردی با هدف حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه بی‌بدیل است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عصر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی، افزود: شورای فرهنگ عمومی از لحاظ ساختاری عالی‌ترین مجموعه‌ای است که می‌تواند در حوزه فرهنگ فعالیت کند به همین دلیل باید تلاش شود در مقام اجرا زیرساخت‌ها را فراهم و از ظرفیت این شورا بیش از گذشته استفاده شود.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی و همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌توان به شناخت بهتری نسبت به مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی استان دست یافت و برای برطرف کردن آنها برنامه‌ریزی کرد.

امام جمعه اراک اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به اجرای مصوبه‌های شورای فرهنگی عمومیاق ام کرده و همانطور که نسبت به بحث‌های اقتصاد و ضمانت اجرای آنها اقدام می‌شود نسبت به مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی نیز اقدام شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به لایحه برنامه هفتم اشاره کرد و گفت: آمورش، مهارت آموزی و فرهنگ از مهمترین مسائل این برنامه است که به صورت مستقیم با شورای فرهنگ عمومی مرتبط است و باید به بهترین شکل ممکن اجزا شود.

وی توسعه فرهنگی را پیش نیاز توسعه اقتصادی دانست و گفت: توجه به حوزه فرهنگ در کنار حل مسائل اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد.

فلسطین مسئله اول جهان است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه سخنان خود فلسطین را مسئله اول کشور، جهان و جهان اسلام دانست و گفت: دفاع از فلسطین در برابر صهیونیست‌ها وظیفه همه مسلمانان جهان است و تا زمانی که اسرائیل این غده سرطانی وجود دارد دنیای اسلام به آرامش نخواهد رسید.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره از فلسطین در برابر صهیونسیت‌ها حمایت کرده و این حمایت باید همچنان ادامه داشته باشد.

تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری هفته فرهنگی خمین بکار گرفته شود

امام جمعه اراک بیان کرد: تمام ظرفیت‌ها باید برای برگزاری هفته فرهنگی خمین بکار گرفته شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: تشریح و تبیین ابعاد شخصیتی و سیره امام راحل در هفته فرهنگی خمین باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: خمین در هفته فرهنگی باید به عنوان زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به تمام جهان معرفی شود و تمام نهادهای اجرایی در این امر مهم، مشارکت گسترده داشته باشند.

وحدت حوزه و دانشگاه مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه اراک با اشاره به ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت میان حوزه و دانشگاه باعث آزاد اندیشی در فضای علمی کشور و ایجاد فضای باز برای تعامل و همفکری بیشتر میان جریانات علمی می‌شود.

وی افزود: دانشجویان در دانشگاه‌ها و طلاب در حوزه های علمیه باید برای تقویت این وحدت بیش از پیش تلاش کنند.

آیت الله دری نجف آبادی تبادل اندیشه و یافته‌های جدید علمی را از روشهای عملی وحدت حوزه و دانشگاه ذکر کرد و افزود: مسوولان دانشگاه و حوزه‌های علمیه باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha