سفیر برزیل: رویدادهای هنری مشترک روابط در سایر زمینه‌ها را تقویت می‌کند

تهران- ایرنا- سفیر برزیل در ایران گفت: هنر و نمایشگاه‌های هنری برای ما یک ارتباط خنثی است و سیاسی نیست و همین ارتباط‌ها باعث می‌شود که بتوانیم روابط در سایر زمینه‌ها اعم از اجتماعی و فرهنگی را برقرار و تقویت کنیم.

ادواردو گردیلونه که دوماه است به عنوان سفیر جدید برزیل در تهران فعالیت خود را آغاز کرده در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: خوشحالم که چنین نمایشگاهی اینجا برقرار شده و می خواهم تبلیغات گسترده‌ای برای عموم انجام دهیم که مخاطبان بیشتری از آن بازدید کنند. چون در این رویداد هنرمندانی از کشورهای مختلف هنر خود را به نمایش گذاشته‌اند و باید این هنرها دیده شوند.

وی با بیان این‌که آثاری از هنرمندان آمریکای لاتین در نمایشگاه کارتون و کاریکاتور به نمایش گذاشته شده آن را جالب خواند و گفت: حتی زیرالدو که از هنرمندان پایه کاریکاتور هست در این نمایشگاه اثر دارد. وقتی بچه بودم ایشان را می‌شناختم و کاریکاتورهایش را دنبال می‌کنم و می‌بینم که هنرهای خود را به نمایش گذاشته شده و این برایم خیلی جذابیت دارد.

سفیر برزیل در تهران همچنین درباره تاثیر رویدادهای فرهنگی از جمله نمایشگاه‌های کارتون و کاریکاتور در قرابت فرهنگی میان ایران و کشورهای آمریکای لاتین اظهار داشت: این نمایشگاه برای من بسیار جالب بود و هنرمندان بسیار خلاقی در آن آثار خود را به نمایش گذاشتند. این که ما به راحتی می توانیم به اینجا بیاییم و چنین هنرهایی را ببینیم از خوبی‌های ایران است که بتواند به سفرای آمریکای لاتین نشان دهد.

وی گفت: همچنین خوشحالم که بتوانیم از این دست هنرهایی که می‌تواند روابط ما را استحکام ببخشد استقبال کنیم و چنین کارهایی را بیشتر انجام دهیم.

هنر ارتباط سیاسی نیست

سفیر برزیل در تهران در عین حال تصریح کرد: هنر و نمایشگاه‌های هنری برای ما یک ارتباط خنثی است و سیاسی نیست و همین ارتباط‌ها باعث می‌شود که بتوانیم با کشورهای مختلف ارتباط بی‌طرفی داشته باشیم و ارتباطی که نیاز است از هر نظری اعم از اجتماعی و فرهنگی را از طریق نمایشگاه‌ها برقرار کنیم.

وی افزود: امیدوارم این گونه نمایشگاه های هنری برپا شود که بتوانیم از این طریق با فرهنگ و هنر هر دو کشور آشنا شویم و خیلی خوشحالم که توانستم نمایشگاه را با جزئیات و توضیحات ببینم و از تمامی دست اندرکاران تشکر می‌کنم که چنین فضایی را ایجاد کردند که هنرمندان دیده شوند.

نمایشگاه آثار کارتون و کاریکاتور هنرمندان مطرح آمریکای لاتین از ۱۱ آبان ماه تا سوم دی ماه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۸ در موزه هنرهای معاصر تهران برپاست.

در این نمایشگاه حدود ۴۰۰ اثر از هنرمندان ۱۵ کشور همچون آرژانتین، اکوادور، هندوراس، مکزیک، کوبا، شیلی، کاستاریکا، کلمبیا، جمهوری دومینیکن، پرو، اروگوئه، ونزوئلا و نیکاراگوئه، برزیل و گواتمالا با موضوع‌های استکبارستیزی، ضدصهیونیست، طوفان الاقصی و فلسطین به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده و شامل آثار هنرمندان مطرحی همچون آرس، آدان ایگلساستولدو، برادی رودریگوئز، رامیرو زاردویاس، لوییس کارلوس فرناندز، مارکوس دسوزا، رائول فرناندو زولتا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha