برنامه ریزی فریضه نماز در مدارس سرمایه‌گذاری فرهنگی است

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: برنامه‌ریزی فریضه نماز در مدارس سرمایه‌گذاری فرهنگی است و تعالی در آینده را رقم می‌زند.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، سیدرضا مرتضوی در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: نماز از کلیدی‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند بسیاری از چالش‌ها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را برطرف کند.

وی افزود: کلید حل بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی نماز است و این فریضه الهی می‌تواند آرامش و تعادل روانی را در جامعه ایجاد کند و دانش‌آموزان مؤثرترین قشری هستند که می‌توان با سرمایه‌گذاری روی آن‌ها جامعه‌ای معنوی را شکل داد.

استاندار اصفهان با تأکید بر جایگاه امور تربیتی عنوان کرد: اولویت ندادن تربیت بر مسائل آموزشی به باطل شدن تمامی تلاش‌های انجام منجر می‌شود و به همین جهت، نمی‌توان آن را یک موضوع فرعی قلمداد کرد؛ چنانچه غفلت از آن در سال‌های گذشته آثار زیانباری را پدید آورد.

وی تصریح کرد: راهنمایی والدین و نشان دادن افق‌های تربیت فرزندان در تعیین مسیری که والدین برای تربیت کودک و نوجوانان انتخاب کرده‌اند بسیار اثرگذار است.

مرتضوی ابراز داشت: زمینه‌سازی لازم برای فعالیت‌های تربیتی باید با محوریت کمیته‌ای مشخص صورت گیرد و با پایش مباحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، سناریوی متناسب با پتانسل‌های آن نظیر انجمن‌های اولیا و مربیان تدوین و عملیاتی شود و در کنار آن از حمایت‌های دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نیز استفاده شود.

استاندار اصفهان یادآور شد: برنامه‌ریزی در حوزۀ نماز سرمایه‌گذاری است که تعالی در آینده را رقم می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته‌ای در امر نماز مدارس تشکیل شود تا فرایندهای ارزیابی همراه با تشویق و مشارکت را پیش ببرد؛ چرا که پرداختن به این موضوع به شکل صحیح برکات بسیاری را برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

مهمترین هدف تربیتی سالجاری پرداختن نماز است

برنامه ریزی فرضیه نماز در مدارس سرمایه‌گذاری فرهنگی است

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز اظهار داشت: مهم‌ترین عنصری که در آموزش و پرورش وجود دارد دانش‌آموز است و همه گرد هم آمده‌ایم تا رشد تربیتی و آموزشی او را شکل دهیم و استعداد او را بارور کنیم.

وی با بیان این که تربیت مقدمه‌ای برای تکامل است، بیان داشت: نوجوان و جوان گروه هدف دشمنان است و آن‌ها تلاش بسیاری دارند تا او را تسخیر کند و در مسیر اهداف خود قرار دهد.

ابراهیمی ادامه داد: بارزترین و مهم‌ترین هدف حوزه تربیتی در سال جاری برگزاری نماز جماعت است و در اجلاس مدیران آموزش و پرورش که با محوریت نماز جماعت مدارس برگزار شد تأکیدات لازم در این زمینه صورت گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تشریح برنامه‌های آموزش و پرورش در خصوص اقامه نماز در مدارس اذعان داشت: برنامه‌ریزی‌های عملیاتی صورت گرفته تا مسئولین آموزش و پرورش از سطوح صف تا ستاد استان نظیر معاونین مدیرکل و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان در نماز جماعت مدارس حاضر شوند و در کنار دانش‌آموزان نماز جماعت را اقامه کنند.

وی خاطرنشان کرد: اجلاس سالانه استانی نماز را در پیش داریم که آموزش و پرورش میزبانی آن را عهده‌دار شده است و در این خصوص برنامه‌ریزی لازم صورت خواهد گرفت تا این برنامه به بهترین نحو برگزار شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم رنجبرمدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به قسمتی از همکاری‌های آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز افزود: تاکنون بالغ‌ هزار و ۱۰۰ نشست تخصصی دانش‌آموزی پیرامون نماز در سطح استان انجام شده است؛ همچنین برگزاری ۴۵۰ جلسۀ شیوه‌های دعوت به نماز و ۴۵۰ جلسۀ تشویق به نماز نیز با اساتید تخصصی برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی اجلاس استانی نماز در ۱۶ اسفندماه، ابراز داشت: برگزاری دوره‌های متعدد نمازشناسی ویژه فرهنگیان و دانشجو معلمان و دانش‌آموزان، اجرای طرح مدرسۀ نمونه نمازی از دیگر برنامه‌های استان بوده است و در طرح مدرسۀ نمونه نمازی ۴۱ آموزشگاه را طبق شاخص‌ها در اجلاس نماز به‌عنوان برگزیده معرفی خواهیم کرد.

رنجبر خاطرنشان کرد: باتوجه‌به ظرفیت بالای ستاد اقامه نماز، آمادگی آموزش ۵۰۰ مدیر مدرسه استان را طی دوره مبین جهت آموزش‌های تخصصی نماز داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha