۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۹
کد خبر: 85318406
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاشت نهال در سه هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی ابرکوه آغاز شد

یزد- ایرنا - همزمان با طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، روز دوشنبه کاشت نهال در سه هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی شهرستان ابرکوه با حضور مسوولان و جمعی از شهروندان آغاز شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در حاشیه این مراسم در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: استان یزد در قالب طرح کشوری کاشت یک میلیارد درخت، تعهد دارد در طول چهار سال، عملیات کاشت و تولید ۱۵ میلیون اصله نهال را انجام دهد.

"کمال کریمی" با بیان اینکه این طرح با هدف غنی‌سازی جنگل‌ها و مراتع و حفظ ذخیره‌گاه‌ها و احیا و توسعه آنها اجرا می‌شود، اظهار کرد: کاشت سه هزار و ۵۰۰ هکتار اصله نهال در حوزه غرب ابرکوه در راستای این طرح صورت می گیرد.

"مهدی حاصلی" رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابرکوه نیز گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در راستای اجرای سیاست‌های کلان ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، دستور رییس جمهور و وزیر جهادکشاورزی و سیاست‌های راهبردی سازمان منابع طبیعی باهدف بهبود و ارتقای پوشش گیاهی و افزایش سرانه فضای سبز با استفاده از ظرفیت سازمان‌ها، مردم، صنایع و شرکت ها در این شهرستان اجرا می شود.

افزون بر ۹۰ درصد مساحت شهرستان ابرکوه به میزان ۴۸۰ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی است که با توجه به شرایط اقلیمی،۲۴۳ هزار هکتار آن عرصه های بیابانی و ۲۳۷ هزار هکتار آن مرتع است .

مرکز شهرستان ۶۰ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha