صلح و سازش بیست و سومین پرونده قتل آذربایجان‌غربی در نقده کلید خورد

مهاباد- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: اولیای دم در شهرستان نقده با بخشش قاتلی پس از ۱۰ سال در راستای پویش «به احترام حضرت فاطمه (س) می‌بخشم» بیست و سومین پرونده قتل را که با صلح و سازش ختم کرده و از قصاص گذشتند.

به گزارش ایرنا، از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی ناصر عتباتی روز دوشنبه در این خصوص اظهار کرد: در سال ۱۳۹۲ فردی به قتل رسیده بود که موضوع در دادگاه کیفری استان رسیدگی و منجر به صدور حکم قصاص نفس محکوم شد.

وی افزود: این پرونده قتل پس از فرجام خواهی به دیوان عالی ارسال و با تایید دیوان و سیر مراحل قانونی قطعیت یافت.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: با طرح موضوع در هسته جهادی بخشایش و ورود به منظور اصلاح ذات البین، با تلاش مددکاران، رییس و اعضای شورای حل اختلاف زندان نقده و مساعدت دادستان پیرانشهر و به احترام ایام فاطمیه، اولیای دم رضایت کامل خود را اعلام و از حق خود گذشتند و به محکوم فرصت دوباره زندگی دادند و بدین ترتیب سازشی دیگر به احترام دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) در استان رقم خورد.

به گزارش ایرنا، پویش «به احترام حضرت فاطمه (س) می بخشم»، ابتکاری جدید از قوه قضاییه است تا به حرمت ایام فاطمیه خانواده‌های اولیای دم از قصاص صرف نظر کرده و اقدام به بخشش کنند.

از ابتدای امسال ۲۳ پرونده مربوط به قصاص، با تلاش مددکاران اجتماعی و همراهی ریش سفیدان منطقه ای در شهرستان های مختلف استان به سازش منجر شده است و به نظر می رسد که این روند همچنان با تلاش مددکاران ادامه داشته باشد.

نقده در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha