۸۱۰ همیار طبیعت در حفظ منابع طبیعی "ششتمد" خراسان رضوی مشارکت دارند

سبزوار- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شِشتَمَد گفت: حفاظت از منابع طبیعی نیازمند یاری همگان است که در این راستا ۸۱۰ همیار طبیعت در حفظ منابع طبیعی این شهرستان مشارکت می‌کنند.

زهرا ابارشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی و خدادادی نیازمند مشارکت آحاد جامعه است و همیاران طبیعت به صورت داوطلبانه، سازمان منابع طبیعی را در این امر خطیر یاری می‌دهند.

وی اظهار داشت: طرح ترویج وتوانمندسازی تشکل ها، فراخوانهای پاکسازی طبیعت برای داشتن زمین و هوای پاک، طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت، پیگیری جذب و ثبت نام ۸۱۰ نفر در سامانه همیار طبیعت و اعطای کارت همیار طبیعت برخی از برنامه های منابع طبیعی ششتمد در راستای فرهنگسازی و مشارکت مردمی بوده است.

۸۱۰ همیار طبیعت در حفظ منابع طبیعی "ششتمد" خراسان رضوی مشارکت دارند

ابارشی افزود: همچنین دهگردشی های مختلف و تبیین مسائل منابع طبیعی برای تنویر افکار عمومی و برگزاری دوره های آموزشی همیاران طبیعت برای ۲۵۰ نفر از گروداران منابع طبیعی و تفاهم نامه با نهادهای اداری از دیگر برنامه های این مدیریت است که با هدف ترویج و توسعه فرهنگ مشارکت مردم در حفاظت، احیا و توسعه پایدار منابع طبیعی به اجرا درآمده است.

وی گفت: سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی فعال است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده آتش سوزی یا هرگونه تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی، مراتب را برای رسیدگی فوری از طریق این سامانه اطلاع دهند.

۲۴۰ هزار هکتار از گستره شهرستان ششتمد را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد.

مرکز شهرستان ۲۴ هزار نفری ششتمد در ۳۰ کیلومتری جنوب سبزوار و ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha