وزیر دفاع انگلیس: پاسخ تمام مشکلات منطقه را نداریم/تاکید بر جلوگیری از گسترش درگیری‌ها

لندن – ایرنا – وزیر دفاع انگلیس پس از تکرار مواضع خصمانه این کشور علیه نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین و حمایت از حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود، به تلاش‌های ادعایی لندن برای جلوگیری از گسترش تنش‌ها در غرب آسیا اشاره و تصریح کرد که این کشور توانایی پاسخ به تمام مشکلات منطقه را ندارد.

به گزارش ایرنا، گرنت شپس این مطلب را روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی ۴ مطرح و در پاسخ به این سووال که آیا برای نابودی حماس، راهبرد سیاسی هم وجود دارد؟ ادعا کرد: مشکل اینجاست که حماس تونل‌هایی با طول چندین کیلومتر زیر مدارس، بیمارستان‌ها و جوامع مدنی غزه ایجاد و از آن برای حمله به اسرائیل استفاده می‌کند، اسیر می‌گیرد و از کشتن مردم لذت می‌برد.

وی مدعی شد: مشکل مواجهه با یک گروه تروریستی مانند حماس این است که آن‌ها هرگز پای میز مذاکره نخواهند آمد و بگویند که ما از شبکه زیر زمینی‌مان‌ و شلیک موشک دست می‌کشیم تا از این طریق بتوان موضوع را مهار کرد.

این مقام نظامی انگلیس با چشم‌پوشی از ۷ دهه کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی ادعا کرد که اگر آتش‌بس در غزه برقرار شود، حادثه ۷ اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) دوباره تکرار خواهد شد.

شپس اضافه کرد: ما باید با همکاری شرکای بین‌المللی برای دوران پساحماس برنامه‌ریزی کنیم. البته این مساله محدود به کرانه، اسرائیل و غزه نیست بلکه ما باید مشکلاتی را حزب الله لبنان ایجاد کرده و حملات (نیروهای ادعایی نیابتی) ایران را نیز باید مورد توجه قرار دهیم.

وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس ارتباط ایران با عملیات گروه‌های مقاومت در منطقه، گسیل ناو دایموند به خلیج فارس را پاسخ به عملیات نظامی ارتش یمن در دریای سرخ توصیف کرد و گفت: ما از نقش فعالی در منطقه برخوردار هستیم اما پاسخ تمام مشکلات منطقه را نداریم.

ادعای انگلیس درباره نقش ایران در عملیات گروه‌های مقاومت منطقه درحالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است که هیچ گروه نیابتی در منطقه ندارد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان چندی پیش در گفت‌وگو با نشریه فایننشال تایمز تصریح کرد: ما هیچ گروه نیابتی در منطقه نداریم؛ این‌ها گروه‌هایی هستند که خود تصمیم می‌گیرند و خود اقدام می‌کنند.‌

نیروی دریایی یمن در واکنش به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، چندین کشتی تجاری این رژیم در دریای سرخ را توقیف کرده و این مساله با خشم مقام‌های صهیونیستی مواجه شده است.

ارتش ملی یمن هشدار داده است که به عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف نشود، ادامه خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha