عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد در فهرست پژوشگران برتر جهان  اسلام قرار گرفت

شهرکرد - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: دکتر علی روحانی عضو هیات علمی گروه زبان‌های خارجی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه در فهرست پژوهش‌گران ایرانی پُر استناد در علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از دانشگاه شهرکرد، حمیدرضا متقیان روز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: براساس آخرین گزارش موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) علی روحانی عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد در فهرست ۴۲۴ پژوهشگر پر استناد در علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام قرار گرفت.

وی اظهار داشت: مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC)، سالانه با اتکا به منابع اطلاعاتی و پایگاه‌های داده خود اقدام به شناسایی پژوهش‌گران پر استناد علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری می‌کند که در این گزارش، پژوهش‌گران پر استناد در بازه زمانی ۱۰ ساله (۱۴۰۰-۱۳۹۱) معرفی شده‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: این تحلیل با شناسایی فهرستی از پراستنادترین نویسندگان در هر حوزه با استفاده از روش‌های نرم‌افزاری آغاز می‌شود در مرحله بعد، ابهام‌زدایی و یک‌دست‌سازی این فهرست که منجر به شناسایی افراد متعدد با نام یکسان یا افراد یکسان با نام‌های متنوع می‌شود، انجام می‌پذیرد.

وی ادامه داد:پژوهش‌گران در هر حوزه بر حسب تعداد استنادهایی که دریافت کرده‌اند مرتب‌سازی و سپس پژوهشگران پر استناد بر اساس حدود آستانه استنادی به عنوان نخبگان علمی گستره علوم انسانی و اجتماعی، هنر و معماری در نظر گرفته می‌شوند.

متقیان گفت: معیار انتخاب پژوهش‌گران در این فهرست، تعداد استنادهای صورت‌گرفته به تولیدات علمی آن‌ها است.

وی یادآور شد: تعداد ۴۲۴ نفر پژوهشگر برتر در گستره علوم انسانی و اجتماعی، هنر و معماری توسط موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) شناسایی و در ۱۶ حوزه موضوعی علوم انسانی و اجتماعی، هنر و معماری دسته‌بندی شده‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: برخی از پژوهش‌گران در چندین حوزه‌ موضوعی امتیاز لازم را کسب می‌کنند که به صورت جداگانه در حوزه‌ چند رشته‌ای قرار داده شده‌اند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه شهرکرد دارای ۶ هزار و ۵۳۰ دانشجو و ۴۰۰ استاد و۲۳ هزار و ۲۲۰ هزار دانش‌آموخته در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha