۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85319848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال جهانی از دعوت به اعتصاب در همبستگی با مردم غزه

تهران – ایرنا – در پاسخ به فراخوان فعالان و حامیان فلسطین، کسبه و مراکز آموزشی و دولتی لبنان، کرانه باختری و برخی از شهرهای ترکیه، بلژیک و انگلیس تعطیل شدند.

به گزارش ایرنا، تارنمای نشریه تایم گزارش داد که در کرانه باختری تقریباً تمامی فعالیت های تجاری از جمله در بیت المقدس شرقی تعطیل شد. علاوه بر تعطیلی فروشگاه ها، تقریباً تمامی مدارس از دبستان تا دانشگاه نیز تعطیل شدند. دولت لبنان هم اعلام کرد که تمامی ادارات و نهادهای دولتی را در حمایت از این اعتصاب تعطیل می کند.

در همبستگی با مردم فلسطین، جمعی از کسبه بروکسل مغازه های خود را تعطیل کردند

در منچستر انگلیس و در استانبول، ترکیه ویدئوهای منتشر شده در شبکه اجتماعی ایکس نشان می دهد که برخی از فروشگاه ها در همبستگی با غزه بسته شده اند.

هشتگ (StrikeForGaza) نیز با بیش از ۷۰۰ هزار پست در تارنمای ایکس پربیننده شده است. صنف ملی وکلای آمریکا نیز از اعتصاب مذکور حمایت کردند.

کسبه استانبول نیز در پاسخ به فراخوان حامیان فلسطین دست از کار کشیدند

دینا مطر، رئیس مرکز مطالعات فلسطین در دانشکده مطالعات شرقی و آفریقایی در لندن، گفت برای افزایش تأثیر اقتصادی این اعتصاب، این حرکت باید بیش از یک روز ادامه یابد. به نوشته تایم، برخی از فعالان قصد دارند امروز نیز به اعتصاب خود ادامه دهند.

پیشتر فعالان و حامیان فلسطین با انتشار فراخوان ‌هایی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خواستار برگزاری اعتصاب گسترده جهانی در حمایت از فلسطینی‌ها و برقراری آتش‌بس در نوار غزه شده بودند.

جمعی از مردم منچستر نیز همزمان با اعتصاب جهانی حامیان فلسطین در خیابان های این کشور راهپیمایی کردند.

"نیروهای ملی و اسلامی" که ائتلافی از گروه‌های بزرگ فلسطینی است، در فراخوانی از ساکنان کرانه باختری و گروه‌ های مختلف در سطح جهان خواسته شده است تا روز دوشنبه (۲۰ آذر) اعتصاب کنند.

در بیانیه این ائتلاف آمده است: انتظار داریم که تمام دنیا همسو با جنبش بین‌المللی که با حضور چهره‌های پرنفوذ به راه افتاده است، به این اعتصاب ملحق شوند. این جنش مخالف نسل‌کشتی آشکار در غزه، پاکسازی نژادی و شهرک‌سازی استعماری در کرانه باختری است.

این ائتلاف از مردم سراسر جهان خواست تا برای اعلام همبستگی با زنان، کودکان و سالخوردگانی که در غزه زیر بمباران بی‌رحمانه اسرائیل قرار گرفته‌اند، به اعتصابات ملحق شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha