دستگیری شکارچی متخلف در شمیرانات

تهران - ایرنا- سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شمیرانات از دستگیری شکارچی غیر مجاز در گشت و پایش محیط‌بانان منطقه حفاظت شده البرز مرکزی خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، امامعلی یگان زاده با اعلام این خبر گفت: ماموران یگان اجرایی این اداره روز گذشته بعد از دریافت گزارش مردمی مبنی بر شنیدن صدای گلوله، در ارتفاعات منطقه حفاظت شده البرز مرکزی، بلافاصله به محل اعزام و در بررسی محل یک لاشه کل وحشی را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه به رغم کمین نامحسوس محیط بانان، شکارچی غیرمجاز از محل متواری شد، افزود: پس از ردگیری خودروی شکارچی و اخذ دستور قضایی برای تفتیش خودرو و ورود به منزل شکارچی، ماموران اجرایی به همراه نیروهای انتظامی فشم در بازرسی انجام شده، ۳ قبضه اسلحه به همراه خشاب و فشنگ، یک عدد دوربین چشمی و مقادیر قابل توجهی گوشت کل وحشی کشف و ضبط کردند.

یگان زاده اظهار داشت: متخلف پس از پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیر مجاز کل وحشی و تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

دستگیری شکارچی متخلف در شمیرانات

به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در سال ۱۳۴۶ برابر مصوبه قانونی شورای عالی شکاربانی و نظارت بر صید به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شد، اکنون قسمت جنوبی آن که حدود یک سوم کل منطقه را شامل می شود، حدود ۳۸ هزار و ۶۴۶ هکتار وسعت دارد و تحت مدیریت استان تهران است، این منطقه از شمال به دریای مازندران، از جنوب به ارتفاعات جنوبی رشته کوه البرز، از شرق به حوضه آبریز آب شیرین حاجی ماهرود و سرشاخه های رودخانه کیا کلا ، لار و نمارستان و از غرب به شاخه اصلی رودخانه کرج محدود می شود.

از جاذبه های بارز این منطقه از جنبه پوشش گیاهی، هزار و ۱۰۰ گونه گیاهی است که بخش جنوبی آن جزء ناحیه ایرانی - تورانی است که جزو ذخیره گاه های ژنتیکی ایران به شمار می رود، از جنبه حیات وحش به دلیل شرایط خاص اکولوژیک و توپوگرافی این منطقه شرایط مساعد خاصی را برای زندگی انواع وحوش فراهم آورده است و بارزترین زیستگاه خرس قهوه ای در استان تهران در منطقه امن سوتک واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha