۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۵
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85320275
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرپرست فدراسیون: شطرنج ایران در دنیا حرف برای گفتن دارد

اهواز - ایرنا - سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: امروز شطرنج ایران در دنیا حرف برای گفتن داشته و خوزستان نقش ارزنده و کلیدی در این مسیر دارد.

به گزارش ایرنا شهرام عظیمی روز سه شنبه در مجمع انتخاب رییس هیات شطرنج خوزستان اظهار کرد: امیدوارم انتخاب امروز مجمع، برای جامعه شطرنج خوزستان و همه علاقه‌مندان به این رشته ختم به‌خیر شود.

وی با بیان اینکه خوزستان جزو سرآمدهای ورزش کشور است افزود: عملکرد آقای بنی تمیم در این ۲ سال بسیار درخشان بوده و همواره شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران استان در میادین مختلف هستیم.

سرپرست فدراسیون شطرنج ضمن قدردانی از تلاش های چندین ساله عبدالامیر خطیب زاده در شطرنج خوزستان، انتخاب مجتبی یوسفی راکی آغاز راهی برای گسترش بیشتر شطرنج در استان خوزستان دانست.

وی افزود: شطرنج خوزستان با تلاش علاقه مندان این رشته به دوران خوب خود بر می‌گردد. امروز ورزش کشور در بهترین شرایط خود قرار داشته و قطعا شاهد اتفاقات مثبتی در ورزش کشور خواهیم بود.

عظیمی گفت: زمانی که فدراسیون را تحویل گرفتم، علاوه بر۱۸۰ میلیارد ریال بدهی مالیاتی و ۲۰ میلیارد ریال بدهی برق، ۹۲ هزار یورو به فدراسیون جهانی طلبکار بودیم اما با وجود همه این مشکلات برای اولین بار قهرمان آسیا شدیم. خوشبختانه تا الان ۶۰ میلیارد ریال از بدهی‌های خود را تصفیه کرده و از پرداخت ۹۰ میلیارد ریال بدهی مالیاتی معاف شدیم.

وی در ادامه از قطعی شدن حضور کرامنیک در راس کادرفنی تیم ملی مردان ایران خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از هزینه‌های جذب کرامنیک توسط وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به حساب فدراسیون واریز شده است.

سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: انتظار می‌رود که رییس آینده فدراسیون شطرنج این منبع مالی را برای جذب کرامنیک، حفظ کند. طبق مذاکراتی که با کرامنیک داشتیم، وی برای سال ۲۰۲۴ به فدراسیون شطرنج ایران پاسخ مثبت داده ولی هنوز نهایی نشده است.

وی با بیان اینکه پویا ایدنی و سینا موحد جزو افتخارات شطرنج خوزستان و ایران به شمار می روند افزود: امیدواریم با کمک مسئولان ارشد استان، اسپانسری برای حضور آنها در میادین مختلف آسیایی و جهانی فراهم شود.

عظیمی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، مبلغ ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بین هیات‌های استانی تقسیم کرده و به طور جدی بر عملکرد هیات ها نظارت داریم.

وی آموزش و پرورش را حلقه مفقوده کشور دانست که در صورت توجه به آن و شناسایی استعدادهای درخشان، شاهد اتفاقات خوشایندی در ورزش کشور و از جمله شطرنج خواهیم بود.

سرپرس فدراسیون شطرنج گفت: متاسفانه در طی سال های اخیر، شاهد یک عقب ماندگی در حوزه فنی ورزش بانوان هستیم لذا آمادگی آن را داریم که برای بالا بردن سطح دانش بانوان، دوره‌های آموزش مربی‌گری در استان برگزار کنیم.

بر اساس این گزارش مجتبی یوسفی راکی با کسب ۱۷ رای به عنوان رییس هیات شطرنج خوزستان انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha