قطع هفت ساعته آب کهنوج به‌علت شکستگی خط انتقال اصلی آب

جیرفت- ایرنا- مسئولان محلی می گویند فعالیت های عمرانی شهرداری کهنوج در قسمتی از شهر موجب شکستن خط انتقال اصلی آب شد به طوری که آب و فاضلاب شهرستان امروز (سه شنبه) برای ترمیم آن مجبور به قطع حدود هفت ساعته آب بوده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کهنوج روز سه‌شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت های بدون هماهنگی شهرداری موجب شکستگی خط انتقال اصلی آب شهر شد که امروز مجبور شدیم برای حدود هفت ساعت آب بخش هایی از شهر را قطع کنیم.

محمد لورگ با بیان اینکه آسیب شهرداری به شیرفلکه که به خط انتقال اصلی آب شهر متصل است موجب شکستگی این خط در عمق پنج متری زمین شد افزود: آب شرب مشترکان مرکز شهر، ناصرآباد، حسین آباد، شهرک امام، شهرک شهید بهشتی و شهرک صنعتی برای حدود هفت ساعت قطع بود.

وی ادامه داد: این اتفاق روز یکشنبه رخ داده بود اما به علت عمق زیاد خط انتقال، نیاز به بیل مکانیکی بزرگ داشتیم و نهایت امروز توانستیم از یکی از معادن شهرستان آن را اجاره کنیم.

لورگ همچنین در ادامه مصاحبه با اشاره به کمبود منابع آب شهر و چاه هایی که قرار است به مدار اضافه شود گفت: برق یکی از چاه هایی که قرار بوده وارد مدار شود، تامین شده و فردا آزمایش پمپاژ آن انجام می شود.

وی با بیان اینکه مقدمات آماده سازی یکی دیگر از چاه ها هم انجام شده و به محض اینکه خط انتقال آن تکمیل شود وارد مدار خواهد شد ادامه داد: در مجموع سه چاه دیگر هم نیاز است تا کمبود آب شهر کهنوج را جبران کند.

شهرداری کهنوج اگر در این زمینه توضیحاتی داشته باشد ایرنا آمادگی دارد آن را اطلاع رسانی کند.

به گزارش ایرنا مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کهنوج در گفت و گویی دیگر با ایرنا گفته بود: قدمت شبکه توزیع کهنوج ۳۰ تا ۵۰ سال است و این موجب فرسودگی لوله ها شده که در مواقعی شاهد شکستگی آنها نیز هستیم.

علی شعبانی فرماندار کهنوج هم با بیان اینکه ۱۶۵ کیلومتر خط اصلی انتقال آب این شهر فرسوده است و این شرایط را در خطوط فرعی و کوچه‌ها هم می‌بینیم تصریح کرده بود: روزی نیست در خیابان و کوچه‌ای چندین مورد شکستگی لوله آب نداشته باشیم و این شکستگی ها بسیار زیاد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha